Nová kampaň v Bruntále má zabránit, aby děti mířily za středoškolským vzděláním jinam

24. leden 2020 12:51

Střední školy v Bruntále už několik let bojují s úbytkem žáků. Některé z nich se musely i slučovat. Teď spolu s firmami v okolí a městem vytvořily speciální kampaň.

„Jsme přesvědčeni, že to středoškolské vzdělávání, které u nás je, má nějakou vyšší přidanou hodnotu než někde jinde. Byla výhoda v tom, že jsme se sešli všichni a my jako školy jsme mohli vysvětlit firmám, že absolventi škol, kteří k nám dneska nenastoupí, tak potom za tři nebo za čtyři roky nemůžou ani nastoupit k nim do firem,“ říká ředitel Střední průmyslové školy v Bruntále Jan Meca.

Do kampaně se zapojily všechny střední školy a několik firem, mimo jiné chtějí přilákat více žáků na obory středních škol, po kterých taková poptávka není.

„Dlouhodobě je v módě obor Informační technologie, kde se potýkáme až s trojnásobným převisem. A pak jsou obory, které jsou méně trendy, i přesto, že po těch oborech je největší poptávka na trhu práce. A to z oboru strojírenství,“ dodává Meca.

Školy podniknou náborové akce po základních školách ve městě i okolí a informace o možnostech studia v Bruntále se objeví na letácích v hromadné dopravě a také ve videospotu.

„Snažíme se především o to, aby mladí lidé získali vztah k Bruntálu, pokud možno, aby tady studovali a  následně aby se tady odehrával jejich profesní život,“ potvrzuje bruntálský mluvčí Jiří Ondrášek.

Celá kampaň stála kolem půl milionu korun.

autor: Klára Kohutová
Spustit audio