Ani dnes to v lehu na podložce nebude žádné zahálení

27. červenec 2014
Gymball - fyzioterapeut a trenér Daniel Kovarik

Během července se společně učíme balancovat na gymnastickém míči. Pokud jste se i vy rozhodli udělat něco pro své zdraví i figuru, pak už víte, že cvičit se dá na míči vsedě, vleže na zádech i na břiše, nebo můžeme gymball použít jako doplněk k posilovacím cvikům na podložce.

A právě tři takovéto cviky vybral pro závěrečný díl cvičení s gymnastickým míčem trenér a fyzioterapeut Daniel Kovarik. „Základem k těmto cvikům je kromě gymballu také kvalitní neklouzavá podložka. Cvičit budeme vleže na zádech a u každého cviku musíme mimo jiné dbát na správné provedení cviku, abychom nepřetěžovali páteř a neprohýbali záda,“ říká.

Gymnastický míč může mít i další využití v kombinaci s jinými cvičebními a zdravotními pomůckami – například s gumičkami nebo overballem, což je malý gumový míč, který se podle potřeby nafoukne jen z části.

„Gymball se dá ale také použít doslova jako hračka. Milují to děti, ale mají to rádi i dospělí nebo senioři. Existuje množství párových cviků, úpolových aktivit a různé přetahované. Posilujeme tak spoustu svalových skupin a ještě se u toho výborně pobavíme,“ doplňuje k rozmanitému využití gymballu Daniel Kovarik.


Cvik č. 1
Ležíme na zádech na podložce. Kolena jsou pokrčená, bedra přitisknutá k zemi a chodidla na podložce. Míč máme položený na prsou. Stále jej držíme rukama a provádíme střídavě na levou a na pravou stranu šikmé úklony. S výdechem jdeme nahoru, s nádechem zpět. Dáváme si pozor na to, abychom hlavu drželi v prodloužení páteře. Posilujeme šikmé břišní a zádové svaly.

Gymball 4 - cvik č. 1


Cvik č. 2
Ležíme opět na zádech na podložce, ruce v upažení, lýtka leží na míči. S výdechem překlápíme pokrčené dolní končetiny na stranu - střídavě vlevo a vpravo. S nádechem vracíme zpět. Dbáme na to, abychom lopatky měli stále přitisknuté k zemi. Cvik opakujeme 10x až 15x na každou stranu.

Gymball 4 - cvik č. 2


Cvik č. 3
Ležíme na zádech na podložce, ruce podél těla, lýtka na míči. S výdechem rolujeme nahoru postupně pánev, bedra a hrudník až po lopatky. Poté přitahujeme míč k hýždím, až se celá chodidla dotýkají plochy míče. Dáváme si pozor na držení trupu – neprohýbáme se! Dbáme také na to, aby pohyb končil na lopatkách a nezatěžovali jsme krční páteř. Tento cvik patří k fyzicky náročnějším.

Gymball 4 - cvik č. 3
Spustit audio
  • Životní styl
  • zdraví
  • cvičení
  • gymball