Českotěšínská Základní škola Pod Zvonek testuje nový způsob výuky čtení

2. leden 2018
Děti a čtení (ilustrační obrázek)

Někteří českotěšínští prvňáci se učí písmena pomocí netradičních hodin čtení. Do Základní školy Pod Zvonek chodí i se svými rodiči na speciální lekce, které pro ně připravili učitelé společně s neziskovkou Celé Česko čte dětem. Školáci tak ke knížkám získávají lepší vztah.

Rodiče i děti má dnes na povel učitelka Jana Helisová. „Nejtěžší je přesvědčit rodiče o významu toho předčítání a té spolupráce se mnou a zapojit do toho všechny smysly,“ říká. S dětmi na projektu pracuje už několik měsíců a vidí, jak se pohled dětí na knihu mění. „Dnes jsem tomu byla svědkem, když jsem s dětmi zavítala do knihkupectví. Viděla jsem ten pravý zájem dětí o knihu,“ dodává učitelka.

Malá Sidonie sedí své mamince Janě na klíně a společně listují novou knížkou. I díky paní učitelce čtení doslova propadly. „Líbí se mi Celé Česko čte dětem, jsme do něj zapojení v knihovně. A když jsme od paní učitelky slyšely, co vymyslela a naplánovala s paní Katrušákovou, moc se nám to líbilo. Do čtení nám to dalo větší pravidelnost, paní učitelka je moc nadšená a navíc máme určenou tu literaturu, kterou čteme,“ říká paní Jana.

Rodiče s dětmi postupně plní úkoly, které jim učitelka Jana Helisová dává. Ředitelka českotěšínské Základní školy Pod Zvonek Renáta Wapieniková je spokojená. „Je to fantastické. Jsme po čtyřech měsících projektu, účast je stoprocentní, nejsou zde jen rodiče, kteří mají nemocné děti. Těší mě to, protože se jedná o pilotní projekt v České republice, ve kterém spolupracujeme s paní Katrušákovou ze společnosti Celé Česko čte dětem. Chceme povýšit čtení. Chceme, aby se děti v první třídě naučily pracovat s textem – nejen ho poslouchat, ale porozumět mu během čtení,“ vysvětluje ředitelka.

Pokroku si u svých dětí všimli i rodiče. „Ty pokroky jsou fakt obrovské. Za poslední čtyři měsíce od nečtení – teď kompletně čteme všechno. Dceru baví číst knížky, zlobí ji, když nestíhá titulky v televizi,“ usmívá se pan Jan.