Desítka nádražních budov v Moravskoslezském kraji prochází rekonstrukcí

12. prosinec 2018 05:20

Asi jen málokoho nechá klidným, když přijede vlakem na špinavé a zanedbané nádraží. Správa železniční dopravní cesty letos proto slíbila opravy a modernizace na patnácti stanicích v Moravskoslezském kraji za více než 100 milionů korun. Podívali jsme se na to, kde je už hotovo a kde se to naopak ještě zadrhlo.

Jedním z klíčových železničních nádraží v Moravskoslezském kraji je Bohumín a tomu odpovídá i historická nádražní budova. Tady se železničáři nemají za co stydět. Nová zelenobílá fasáda a vevnitř obnovená štuková výzdoba odjezdové haly.

„Je to takové projasněné, světlé, líbí se mi to. Naposledy jsem tady byla před dvěma lety a od té doby velká změna. Je to tu nové celé, opravené, vymalované, čisté, udržované, krásné,“ chválí nádražní budovu cestující.

Čtěte takéOBRAZEM: Požár na nádraží v Bohumíně zastavil vlaky

Méně viditelné, ale o to dražší práce probíhají ještě v zázemí stanice. Až v březnu skončí opravy technologie za téměř půl miliardy korun. „Bylo zrekonstruováno kompletní zabezpečovací zařízení ve stanici po požáru v roce 2016,“ říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Interiér opravené budovy bohumínského nádraží

Hotové opravy budov hlásí železničáři z Mostů u Jablunkova a za pár dní i v nedalekém Návsí. V plném proudu se pracuje v Krnově, Jistebníku, Frenštátě pod Radhoštěm a Frýdku-Místku.

Na hlavní nádraží v Ostravě ale stavbaři ještě nedorazili. Letos se tam přitom měly stavět nové pojízdné schody z přízemí až k nadchodu nad kolejemi. „Výstavba eskalátoru na ostravském hlavním nádraží by mohla začít v květnu roku 2019. Stavba nabrala několikaměsíční zpoždění z důvodu složité projektové přípravy investice za téměř 13 milionů korun,“ vysvětluje mluvčí SŽDC.

V příštím roce začne taky dlouho odkládaná kompletní rekonstrukce budovy nádraží v Havířově. „Bude spojená se zajištěním bezbariérového přístupu a celkovou úpravu veřejně přístupných prostor, zlepšení stavu vnitřních instalací a zateplení budovy,“ dodává Marek Illiaš s tím, že přepokládaná faktura od stavebních firem bude znít na zhruba 140 milionů korun.

autor: Michal Polášek
Spustit audio

Související