Klimkovice u Ostravy si připomínají 45 let od konce tramvajové dopravy ve městě
Tramvaje do Klimkovic u Ostravy nejezdí už téměř půlstoletí. Poslední souprava tam přijela před 45 lety. Po kdysi vytížené lince se nedochovalo nic kromě starých viaduktů. V době své největší slávy trať přitom spojovala lázeňské město s ostravským centrem.
„Teď jsme přesně nad tím viaduktem. Tady jezdily tramvaje a trať tady měla předposlední a poslední zastávku,“ ukazuje klimkovický kronikář Jiří Pillich. „Tady byla zastávka spojená s přímým vchodem do hospody. Tehdy tudy jezdili do práce havíři a když byla výplata, tak ta hospoda tady byla v permanenci,“ dodává kronikář.
Dnes je trať zarostlá náletovými dřevinami a projít se až k nádraží prakticky nedá. Navíc je v jednom přerušená.
Čtěte také
„Tou tramvají jezdili téměř všichni. A ti, kteří bydleli v okolních vesnicích, tak tady do Klimkovic k tomu nádraží dojížděli na kole. Kola tady postávala různě u nádraží a u okolních domků,“ vzpomíná kronikář.
Poslední tramvaj tudy projela před 45 lety. „Lidé nevěřili, že by ta tramvaj byla nahrazena něčím jiným. Tehdy ale Dopravní podnik města Ostravy, který trať provozoval, viděl, že údržba potřebuje velké změny. A došlo až k tomu, že byl podán návrh na zrušení té tramvaje,“ uzavírá Jiří Pillich.
Tramvaje mezi Klimkovicemi a Ostravou tak kompletně nahradila autobusová doprava.
Související
-
Tramvají z Vítkovic na Pískové doly. Zaniklou trať už dnes připomínají jen detaily
Drobná dráha Vítkovice–Pískové doly byla kdysi nazývána tramvajová dráha z ostravských železáren do Zábřehu. Stále ještě žije dost pamětníků, kteří na lokálku vzpomínají.
-
Po stopách dávno zaniklé železnice. Historii úzkokolejky zmapoval nadšenec Pavel Petráš
Už roky fascinuje zaniklá železniční trať mezi Ondrášovem a Dvorci na Bruntálsku Pavla Petráše. Poprvé mu o ní vyprávěl jeho tatínek, se kterým tam chodil na procházky.
-
Tramvajová trať mezi Ostravou a Karvinou by mohla být za deset let
Zamýšlená tramvajová trať spojující Ostravu a Karvinou by za optimálních podmínek mohla být v provozu za 10 let. Její výstavba by mohla stát asi 7 miliard korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Spojka‘ a znalec. Se Zemanovou stížností na ‚ústavní puč‘ pomohli i ministr Blažek a epidemiolog Prymula
-
První válka online. Je to jako reality show, popisuje ruský opoziční novinář
-
‚Naprosto nadbytečné.‘ Obce brojí proti návrhu Dostálové ke střetu, který má jít na ruku Babišovi
-
Ceny potravin v Evropě klesají. U nás se místo toho vede zákopová válka, říká ekonom Hindls