Konec vizuálního smogu v Kopřivnici? Město dokončuje manuál
V Kopřivnici končí přípravy manuálu, který má městu pomoci snížit vizuální smog ve veřejném prostoru. Připravuje ho tamní oddělení architektury na základě výsledků dat, která dobrovolníci sbírali přímo v terénu na začátku roku. Jeho úplné dokončení město naplánovalo na konec června.
Aktuálně je podle vedoucího oddělení architektury města Václava Kociána zpracována většina sesbíraných dat. Na jejich základě chce radnice stanovit pravidla dobré praxe reklamy. Za jejich dodržování pak zvažuje podnikatelům nabízet například zvýhodněnou cenu pronájmu veřejného prostranství.
Vizuální smog je zamoření veřejného prostoru agresivní reklamou, která zastírá jedinečnost měst i krajiny. Jde o umělé, křiklavé panoptikum zastírající opravdovou tvář města, ničící jeho jedinečnost. Ve velké míře se týká grafického designu – reklam na provozovnách a samostatných nosičů mimo provozovny (outdoor reklama).
Zdroj: Vizuální smog.info
Související
-
Konec vizuálního smogu? Největší problém jsou poutače, říká Zítek z odboru památkové péče
Z center některých českých měst možná zmizí velké reklamní poutače. Takzvaný vizuální smog chce regulovat například vedení Prahy, Ostravy nebo Plzně.
-
Bojíme se vizuálního ticha? Graffiti jako umění i vizuální smog
Jak zacházet se street artem a uměním tak, aby veřejný prostor obohacovalo a nestávalo se jen dalším vizuálním smogem?
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Landovský: Ukrajina systémy obrany potřebuje. Rusko bombarduje z 90 procent civilní a infrastrukturní cíle
-
Novinářka: Výjimka z migračního paktu pro Česko? Jde o pravidlo, Ukrajince si můžeme odečíst z nákladů
-
Symbolika je na Blízkém východě nejdůležitější, Izrael ani Írán nechtějí konflikt vyostřovat, míní expert
-
‚Naše cesty se rozdělují.‘ Andrej Babiš a Monika Babišová se po 30 letech soužití rozcházejí