Letiště Leoše Janáčka v Mošnově má nového ředitele. A ten by chtěl změnit jeho zaměření

26. květen 2017
Zprávy , Zprávy

Nového ředitele má po osmi letech mošnovské letiště. Dosavadní šéf marketingu a rozvoje obchodu Jaromír Radkovský by chtěl zavést nové linky do Evropy a více posílit nákladní dopravu. Podporuje ho v tom majitel letiště, Moravskoslezský kraj.

Jaromír Radkovský vystřídal Pavla Schneidera v době, kdy se letišti příliš nedaří. Vloni poklesl počet pasažérů o šestinu a množství přepraveného nákladu dokonce o více než třetinu. Smysl regionálního letiště vidí Jaromír Radkovský v linkách do větších mezinárodních uzlů.

„Určitě by se měla otevřít možnost na letecké spojení třeba s Vídní, nebo s nějakým jiným hubem. Pro mě by byla ideálně třeba představa Varšavy, abychom měli pokrytý sever,“ říká nový generální ředitel.

„My si myslíme, že by hlavně neměly být duplikovány linky, které se nabízí z okolních blízkých letišť,“ míní Radim Gál, předseda spolku Létejme z Ostravy.

Podle něj by mělo letiště značně zvýšit marketingovou aktivitu. „Aby nedocházelo k podobným faux pas jako s linkou do Amsterodamu, kterou nabízí nyní Transavie z katovického letiště,“ naráží Radim Gál na už druhé výběrové řízení kraje na provozovatele spojení na největší nizozemské letiště. Do prvního se kvůli přísným podmínkám nikdo nepřihlásil. A Poláci ve spuštění linky rychlejší.

„Budeme hledat možnost, která přinese byznys. Například to může být Izrael,“ dodává Radkovský.

Rezervy v nákladní dopravě

Podle Jaromíra Radkovského má letiště velké rezervy v nákladní dopravě. Dlouhá dráha umožňuje přistání největších letadel světa. Teď létá do Ostravy jedno nákladní letadlo denně a plánovaný cargo terminál je stále jen na papíře.

„Musí se určitě rozšířit železnice, která dneska nemá železniční nákladovou vlečku, vystavět hangáry. A dokážu si představit, že v horizontu několika let by sem mohla létat hlavně nákladní letadla. Ta by přinesla peníze a zaměstnanost,“ míní nový ředitel.

Železniční spojení s letištěm

Náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS) přidává ještě nápad vytvořit z letiště turistickou atrakci s muzeem letectví a vyhlídkovou plošinou nebo přidat další letní charterové lety cestovních kanceláří.

„Docílit toho, abychom nemuseli jezdit do Prahy a odtamtud letět, ale aby na dovolenou lítali lidi z Ostravy. To letiště vydělá na poplatcích,“ dodává Unucka.

Zvýšení atraktivity letiště a nová pracovní místa by pak měla zlepšit vytížení železniční trati k terminálu. Novou dráhu za 900 milionů korun využívá v průměru pouhých 30 cestujících denně.

autor: Michal Polášek
Spustit audio