Ostravským dálničním mostům končí životnost. Už po pěti letech!
Dálniční mosty jsou v Ostravě po pěti letech na konci své životnosti. Podle nejnovější kontroly technického stavu mají minimálně tři mosty ze sedmnácti takové problémy, že je možná bude nutné postavit znova.
Vyplývá to z informací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které do Ostravy poslalo statiky, aby všechny konstrukce důkladně prozkoumali. Stavební firma Eurovia to označila jako záměrné klamání veřejnosti. Sporné úseky dnes projel i Martin Knitl.
Když se s ostravskými řidiči bavíte o dálnici, nejčastěji vidíte kroucení hlavou. Jak je možné, že po pěti letech cesta praská, vlní se, nalézá se pod ní odpad a nikdo neví, co bude.
Zhotovitelská firma Eurovia vinu odmítá a ukazuje na Ředitelství silnic a dálnic, které, podle mluvčí společnosti Petry Kučerové, o drtivé většině stavebních postupů vědělo. Příkladem je takzvané sedání mostů.
„Mosty jsou projektovány tak, aby mohlo k takovýmto pohybům docházet. Dosavadní pohyb konstrukce je navíc zcela v souladu s původním očekáváním včetně indikovaných mikrotrhlin,“ dodala Kučerová.
Praskliny a sesouvání mostů v pořádku rozhodně není, reagoval šéf ŘSD René Poruba. „Kontrolní body se za celých pět let ani nehly, kdežto mosty se propadají. Jednoznačně tam na základě posudků je špatně stavební stav těch mostů,“ dodal Poruba.
ŘSD chce dokončit posudky dalších mostních konstrukcí a tento týden slibuje zprávu o dalším konkrétním postupu. Mezitím se řidiči musí obrnit trpělivostí, jezdit pod dálnici pomalu, a to až do poloviny příštího roku. Možná i déle.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Dohodli se na odměně 1,5 milionu.‘ Úřednice kvůli přípravě nájemné vraždy exmanžela míří k soudu
-
Milionové podvody s byty v Praze. Podle svědka je hlavním aktérem kauzy exfotbalista Petrouš
-
Muž obžalovaný z atentátu na Fica trpí dle znalce poruchou osobnosti. Neměla ale vliv na jeho jednání
-
Moravskoslezský kraj se chystá na lijáky: města plní pytle s pískem a kontrolují hasičskou techniku