Při líčení se snažím člověka rozjasnit, preferuji lehké „došmrncnutí“, směje se umělecká maskérka

8. prosinec 2022

Natáčení televizního seriálu, reklamy nebo filmu vyžaduje spoustu uměleckých profesí. Mezi jednu z nich patří také umělecký maskér.

Filmová a umělecká maskérka Iveta Huptychová má na svém kontě řadu filmů a televizních seriálů jako je například Pálava, Můj strýček Archimedes, Cesta do Vídně a zpátky nebo seriál Hlava Medúzy.

„U líčení chci docílit toho, aby člověk působil příjemně, aby ta tvář něco vyzařovala. Preferuji ne úplně přírodní krásu, ale jen takové lehké ‚došmrncnutí‘. Používat všeho jemně, nepřehánět to s make-upem. Když potkám člověka, který je hezky nalíčen, tak mě to zaujme, právě proto, že to není vidět, ale je to přirozené. A jenom to podtrhuje osobnost,“ říká Iveta Huptychová. Sama se ale líčí jen úplně minimálně.

Co všechno její práce obnáší? Jak vzpomíná na práci na filmu Arvéd, který měl premiéru letos v létě? Má každý maskér svůj specifický rukopis? Poslechněte si Apetýt.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.