Rodinu z Karvinska majitel penzionu na Šumavě odmítl ubytovat, peníze nakonec vrátil

27. červenec 2020

Mít trvalé bydliště v regionu s ohniskem nákazy koronavirem může být velmi nepříjemné. Třeba při plánování dovolené. Znova se vrátíme k příběhu pana Roberta Jurazska z Karviné. Na Šumavě to skončilo hádkou přímo s majitelem penzionu.

Plánoval dovolenou na Šumavě a vše dopředu zaplatil. Jak sám popsal, majitel penzionu mu pak ale zavolal a nechtěl ho ubytovat kvůli koronaviru. Tím ale celý případ neskončil, protože peníze za uhrazený pobyt zpátky na účet stále nepřicházely.

Čtěte také

„V tu chvíli jsem řekl jen na shledanou, protože jsem byl úplně opařený, v šoku,“ popsal Robert Juraszek první reakci na to, že ho na Šumavě nechtějí. Jenže ani v den původně plánovaného odjezdu neměl stále zpátky 11 tisíc korun, které nutně potřeboval na zajištění náhradní dovolené.

Nedostal podle svých slov žádný písemný doklad, žádné potvrzení o odeslání peněz a bál se, že kdyby zůstal doma, mohlo by to nakonec vypadat, že tím vlastně nedodržel rezervaci a o 11 tisíc by tak třeba přišel. Proto na Šumavu nakonec odjel a očekával konflikt. K tomu opravdu došlo. V reportáži uslyšíte část nahrávky, kterou pan Juraszek pořídil na svůj mobilní telefon.

Odmítl, jak sám říká, podepsat papír, že kdyby se v penzionu objevila nákaza, uhradí ze svého veškeré náklady a s tím spojené ztráty podnikatele. Hned ten den našel bydlení jinde. „Dovolenou jsme si užili v jiné lokalitě, kde nás s otevřenou náručí přijali,“ dodal pan Juraszek. Peníze nakonec na jeho účet dorazily o pár dnů později.

Známe název penzionu i jméno majitele. Vyjádření na záznam odmítl. Mimo mikrofon řekl, že nevidí na svém postupu nic špatného, peníze odeslal a že on pobyt nezrušil.   

Jako vypálený cejch

Pan Juraszek to vnímá jako důkaz, že místo trvalého pobytu je teď kvůli strachu z nákazy něco jako vypálený cejch. „Z Karviné udělali nějaké ghetto, které by bylo nejjednodušší oplotit a nikoho odtud nevypouštět,“ poznamenal.

Jihočeští krajští hygienici potvrdili, že i po této zkušenosti rozešlou hoteliérům a majitelům penzionů doporučení, jak se podobným nepříjemným situacím vyhnout. Jak například co nejlépe zajistit bezpečnost hostů i personálu a snížit možná rizika. A zabránit tak hádkám mezi hosty a hoteliéry.

autor: Martin Knitl
Spustit audio