S gymballem je to hra – zkuste to i na břiše

13. červenec 2014
Gymball - fyzioterapeut a trenér Daniel Kovarik

Ke cvičení s gymballem vlastně už nic moc jiného kromě míče nepotřebujete. Kousek místa, pohodlné oblečení, případně taky podložku. Hlavně ale chuť a čas.

Míč nám poslouží jak k protahovacím, tak posilovacím cvikům v nejrůznějších pozicích - vsedě, vleže, na břiše i na zádech. Každý si může cvičení vybrat tak, aby bylo více nebo méně náročné – od pořádného aerobního tréninku, přes vylepšení držení těla, až po pouhé protáhnutí znavených končetin a páteře.

„Je to jedna z nejlepších rehabilitačních pomůcek vůbec,“ doplňuje fyzioterapeut Daniel Kovarik. „Výborný balanční prostředek, který slouží k posílení svalového korzetu, zad, břicha a mnoha dalších svalových skupin.“


Cvik č. 1
Zaujmeme základní sed (viz minulý díl). Plosky chodidel jsou položené na zemi, ruce na stehnech. Střídavě zvedáme vždy jednu nohu nahoru do propnutí, špička v přítahu, vracíme zpět. Zopakujeme několikrát. Hlídáme zpevněné břicho, rovná záda a hlavu vzhůru.

Gymball - cvik 1


Cvik č. 2
Cvičíme na míči vleže na břiše. Míč máme v oblasti hrudníku, ruce dole na podložce. Jedna noha spočívá také špičkou na podložce. Druhá noha je pokrčená, s tahem hýžďového svalstva pomalým plynulým pohybem zanožujeme. Opakujeme 10 až 15x.

Gymball - cvik 2


Cvik č. 3
Cvičíme na míči vleže na břiše. Nohy leží na zemi, ruce přitiskneme k hrudníku. Hlava a ramena jsou uvolněná. S výdechem zvedáme hrudník z míče nahoru do protažení celé páteře. S výdechem vracíme hrudník zpět na míč. Dáváme pozor, abychom se neprohýbali v bedrech.

Gymball - cvik 3


Cvik č. 4
Cvičíme opět na míči vleže na břiše. Tentokrát je to ale náročnější, protože cvik vyžaduje švih. Vycházíme ze sporu ležmo, míč máme pod sebou v oblasti pánve. nohy i ruce rozkmitáme nahoru. Posilujeme tak svaly rukou, nohou i břicha. Dbáme na to, abychom nezakláněli hlavu.

Gymball - cvik 4
  • Životní styl
  • zdraví
  • cvičení
  • gymball