Studenty na univerzitu láká docent Vlákno. V netradičním klipu i na webu

Doc. Vlákno

Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TUO) spustila internetovou kampaň. Hudebním klipem a novými webovými stránkami s interaktivní hrou chce přilákat do svých lavic víc studentů z jiných krajů i zahraničí.

Videoklipu dominuje fiktivní vědec VŠB-TUO docent Vlákno, který vypráví nebo spíš rapuje svůj příběh a vydává se zachránit svět. Svou tvář mu propůjčil herec Michal Kavalčík, který byl až doteď spjatý hlavně s postavou milovaného ale i odmítaného regionálního patriota Rudy z Ostravy.

„Ruda je vlastně ten synek, který kdyby možná šel studovat, by to dotáhl výš, a ten docent Vlákno má větší efekt v tom, že chceme ukázat, že když opravdu do toho lidi šlápnou, tak to jde někam dotáhnout,“ říká herec.

Autoři klipu se nezaměřili na výčet úspěchů technické univerzity ale na hravou nadsázku.

„Šlo o to zaujmout. To mnohdy lidi přesvědčí mnohem víc, než když je někdo nějakými logickými argumenty složitě přesvědčuje. A ta emoční zkratka přes ten obraz je mnohdy daleko účinnější,“ vysvětluje režisér klipu Vladimír Skórka.

Kampaň Hodíme ti vlákno k úspěchu poběží na internetu a hlavně sociálních sítích. Mladým má zároveň ukázat proměnu Ostravy.

„Celá kampaň a speciálně ten videoklip bojuje se stereotypy okolo Ostravy. Spousta lidí si myslí, že Ostrava je stále černá, že se tady pouze těží uhlí. Už dávno to není pravda a ten videoklip to má ukázat. Vidíme v něm superpočítač, vidíme v něm elektromobily, krásný kampus vysoké školy,“ dodává mluvčí VŠB-TUO Klára Janoušková.

I kvůli klesajícímu počtu maturantů v regionu totiž chce univerzita přilákat na Ostravsko více studentů z jiných koutů republiky a zahraničí. Ze zhruba sedmnácti tisíc je jich dnes totiž téměř 60 procent z Moravskoslezského kraje.