Úřady jsou dostupnější. Lidé mnohem více využívají úřední rezervační systémy

16. únor 2021

Pokud si potřebujete něco vyřídit na úřadě, mělo by to být jednodušší než v minulých týdnech. Součástí nově vyhlášeného nouzového stavu je také rozšíření úředních hodin. Zjišťovali jsme, jak se to projevilo v Moravskoslezském kraji. Například v Opavě.

V Opavě byl jako každé pondělí největší nápor na odděleních občanských a řidičských průkazů nebo pasů. Někteří se přišli jen zeptat, jestli se něco nezmění v dalších dnech.

Dosavadní model, tedy otevřeno běžně pondělí a středa, budou platit dál. Stačí to, potvrdil primátor Opavy Tomáš Navrátil (ANO). „Dál zůstáváme ve stavu otevírací doby, jak byl v předchozím období. Pondělí a středu jedeme podle plné pracovní otevírací doby, ostatní dny fungují podle objednávkového systému,“ dodává.

Čtěte také

Co je podle něj trendem současné doby je mnohem větší zájem o rezervační systémy. Lidé si sami dopředu určí, kdy přijdou. „Zájem o rezervace stoupl a nemám žádné indicie, že by se někde čekalo,“ uvedl primátor Opavy.

V jiných městech, třeba v Novém Jičíně, se ale úřední hodiny rozšířily. Lidé mají a ještě i budou mít více možností.

„Máme otevřeno od osmi do jedenácti a od třinácti do sedmnácti hodin, a to v pondělí i ve středu. Úterky a čtvrtky jsou na objednávku. Od příštího týdne bychom se měli zcela vrátit do plného režimu jako před pandemií,“ říká mluvčí novojičínské radnice Marie Machková.

A do třetice Bohumín. Tam se do úředních hodin zasahovat nemuselo. Už v předchozích dnech a týdnech tam platily stejné podmínky jako před nástupem koronaviru, to znamená pondělí a středa otevřeno a další dny určené pro pozvané anebo ty občany, kteří si termín rezervovali sami.

autor: Martin Knitl
Spustit audio