V Ostravě začaly úpravy zastávky Stodolní. Kvůli novým tramvajím

9. říjen 2018 07:20

Jen co si cestující a hlavně řidiči aut zvykli na netradiční typ tramvajových zastávek na ulici Nádraží v centru Ostravy, už jednu z nich začali opravovat dělníci. Obrubníky na zastávce Stodolní by totiž mohly poškodit nové tramvaje Stadler. Dopravní podnik Ostrava (DPO) přitom počítá s tím, že by právě tudy mohla tato moderní vozidla jezdit.

Parta dělníků pomocí bagříku rozebírá obrubníky na jednom z nástupišť. Tramvajová zastávka je uzavřená, lidé musí nastupovat na provizorní zastávce asi o 200 metrů dál.

„Nové tramvaje Stadler nOva jsou ve svých rozměrech na úplně maximální možnosti a to stejné platí i u obrubníku u zastávky Stodolní,“ vysvětluje mluvčí DPO Karolína Rycková. „V případě, že by ta tramvaj byla opravdu plně zatížená, tak by mohlo dojít ke kontaktu obrubníku přímo s tramvají,“ dodává.

Za práce zaplatí ostravský magistrát 340 tisíc korun a dělníci budou vyměňovat obrubníky zhruba dva týdny. Zastávka je přitom v provozu jen necelé tři roky.

Tramvaj Stadler nOva v barvách ostravského dopravního podniku

„Tramvajové zastávky byly provedeny v souladu s projektovou dokumentací, kterou si nechal zpracovat DPO. V době realizace měl DPO vypsané výběrové řízení na dodavatele nových tramvajových vozů a neznal konkrétní rozměry tramvají, které budou dodány,“ řekla už dříve mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

DPO už má připravených 16 tramvají Stadler nOva. Do provozu ale ještě nemůžou. Právě tento týden najezdí první vybraný stroj 20 tisíc zkušebních kilometrů a pak začne proces schválení tramvaje úřady.

Ostrava bude mít dalších 40 nových tramvají. Koupí je od Škody za 1,9 miliardy

Tramvajová doprava v Ostravě

Ostravský dopravní podnik nakoupí další desítky nových tramvají. Kontrakt za bezmála 2 miliardy korun schválilo představenstvo firmy.

Dopravní podnik už ale mezitím podepsal smlouvu na dalších 40 ještě větších tramvají Škoda. Podle Karolíny Ryckové opakování problémů s neprůjezdnými zastávkami už ale nehrozí. „Je to zajištěné právě tím zkušebním provozem těch Stadlerů. To znamená, že i kdyby ten rozměr těch tramvají Škoda šel zase do těch maximálních možností, tak by se už nic takového nemělo opakovat,“ ujišťuje mluvčí DPO.

S omezením u zastávky Stodolní musí počítat řidiči. Zatímco tramvaje tady pomalu projíždějí, pro auta tady platí zákaz vjezdu.

Tramvajím Stadler vadí obrubník zastávky Stodolní
autor: Michal Polášek
Spustit audio

Související