Vítkovické nádraží nečeká žádná změna k lepšímu

3. červenec 2006
Vlak

Minulý týden byla slavnostně dokončena oprava železničního nádraží v Ostravě-Svinově. Celkový rozpočet překročil půl miliardy korun. Zatímco se toto místo stalo nejmodernějším svého druhu v republice, o dalších ostravských nádražích se to říci nedá.

Přímo k nám do Českého rozhlasu Ostrava přišel jeden z pravidelných cestujících pan Miroš. Nechápe, jak je možné, že v dnešní době se nikdo nepozastaví nad stavem některých velkých nádražních prostor. Jako příklad uvedl Vítkovice. Už není nejmladší, a tak ho zarazilo, že tady třeba nenašel jedinou lavičku nebo židli.

Vlaky (ilustr. foto)

"Nádraží není vybaveno ani lavičkami, není tam žádná čekárna ani bufet. Čeká se tak, že si můžete postát ve vestibulu. Když jsem se zeptal, kde bych se mohl posadit, bylo mi řečeno, že se mohu posadit na ten betonový kvádr na odkládání zavazadel u pokladny," říká pan Miroš, který se se svým problémem obrátil na Český rozhlas Ostrava.

A protože na betonu se sedí těžko, zeptali jsme se přímo generálního ředitele Českých drah Josefa Bazaly. Dobré zprávy pro nás ale neměl. "Hala byla postavena celkem nesmyslně, má vlastně jen tranzitující frekvenci, není tam žádný terminál jakoby příměstské dopravy. Budeme se snažit proto hledat nějaké využití, přesvědčit nějakého developera, který by mohl najít eventuelně nějaký záměr, jak tu halu využít. Ale v současné době nemám žádnou dobrou informaci, že by se řešení už našlo," řekl ředitel Bazala.

Jinými slovy - neděje se zatím vůbec nic. Dráhy nemají peníze ani potřebu nějak nádražní prostory samy využít, a tak se vyčkává. Ředitel Bazala ale slíbil, že dráhy udělají všechno proto, aby byli cestující spokojeni - nejen ve Svinově, ale i ve Vítkovicích.