Změna jízdních řádů s sebou přinese i otevření trati do kampusu v Brně-Bohunicích
Cestující se tunelem u brněnského Univerzitního kampusu svezou v neděli 11. prosince, kdy se v celém Česku mění jízdní řády. A reagovat samozřejmě musí i Dopravní podnik města Brna.
Do kampusu bude od hlavního nádraží jezdit tramvajová linka 8. Do smyčky ve Starém Lískovci tak pojede jen šestka, ale nově se k ní přidá i sedmička. Kvůli tomu dopravní podnik zruší autobusy 61 a 82. Náhradou bude mírně přetrasovaná linka 40, která zamíří i ke kancelářím v Heršpické ulici, upravená trasa linky 51 a k tomu nová minibusová linka 62 z Mendlova náměstí na Červený kopec.
K tomu budou jezdit častěji trolejbusy 37 z Kohoutovic a Nového Lískovce do kampusu a k Fakultní nemocnici Brno, aby lidé mohli přesednout na rychlejší tramvaj do centra města.
Čtěte také
Další změny v hromadné dopravě
Autobusové linky 53 a 72 se budou slučovat do jedné linky 72, která bude nově v provozu celodenně v pracovní dny i o víkendu. Část spojů bude nově ve směru z Technologického parku končit u nádraží v Králově Poli, část bude večer a o víkendech protažená k poliklinice na Lesné a vybrané spoje budou pokračovat na sídliště v Obřanech.
V Židenicích se na původní trasu vrátí linka 64. Kvůli obnovení provozu na trati Brno-Blansko se ruší třeba posilová tramvajová linka P6 a autobusy 61 na Dolní nádraží.
Na původní trasy se vrátí i regionální autobusy 210, 211 nebo 233. Nové zastávky by už měli cestující využívat na Mendlově náměstí, jeho rekonstrukce sice potrvá ještě část příštího roku, ale dopravního podniku už by se změny neměly výrazně dotknout.
S jakými výlukami počítat příští rok?
Brněnský dopravní podnik kvůli úsporám některé plánované stavební investice omezil – třeba rekonstrukci trati v Obvodové ulici v Bystrci. Příští rok má firma v plánu investovat 577 milionů korun. Zřejmě půjde o modernizaci trati podél Vídeňské ulice v úseku zastávek Bohunická a Moravanské Lány. Pokud na to bude mít podnik dostatek peněz od magistrátu, jsou práce v plánu od června do září s výlukou o letních prázdninách.
Začne taky stavba vratné smyčky v Pisárkách, zřejmě v lednu. Hotová má být v létě 2024. Z menších investic má podnik v plánu přestavět zastávky Antonínskou a Pionýrskou, aby byly bezbariérové. Firma bude taky doplňovat přístřešky třeba u hlavního vstupu na výstaviště nebo ve smyčce Rakovecká.
Pokračovat bude stavba tunelu pro tramvaje podél Žabovřeské ulice, tam se cestující dostanou od 1. dubna 2023. Ještě rok poté budou silničáři v lokalitě stavět velký městský okruh.
Související
-
Královopolský tunel v Brně je stále příliš hlučný, silničáři požadují trvalou výjimku
Provoz v brněnském Královopolském tunelu a jeho nejbližším okolí je stále příliš hlučný. Ukázalo to nejnovější měření, které si objednalo Ředitelství silnic a dálnic.
-
Železničáři začali modernizovat trať ze Střelic do Zastávky u Brna, zohlední i úzkokolejku
Správa železnic začala s modernizací trati ze Střelic do Zastávky u Brna. Hotovo bude na konci roku 2024. Cestu do krajského města to zrychlí o několik minut.
-
Vedení Brna mění plány s připravovanou atletickou halou. Hledá novou lokalitu
Město chtělo halu za zhruba jednu miliardu stavět už v minulém volebním období, nedostalo na ni ale požadovanou dotaci od státu. Z projektu nakonec téměř sešlo.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V Íránu se ozvaly exploze. Podle médií protivzdušná obrana sestřelila tři drony nad Isfahánem
-
Závan mečiarismu. Změní syn bývalého šéfa policie slovenskou tajnou službu na nástroj pomsty?
-
Na pupečníku tkaničku, ve tváři tiky z alkoholového syndromu. Dnes je Dominika sebevědomá tanečnice
-
Kadyrova ‚drahého bratra‘ zatkla policie v Dagestánu. Osvobodit ho přijelo čečenské komando