Je zaměstnankyní Tvůrčí skupiny Hudba. Je zodpovědná za dramaturgii spojenou se záznamem koncertů z festivalů, abonentních řad a operních představení, ale rovněž studiovou prvovýrobu v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Je garantkou programové řady Futurissimo a Soudobá hudba (ČRo Vltava). Připravuje pořady v oblasti klasické a soudobé koncertní hudby pro stanici Vltava. Podílí se rovněž na přípravě publicistických pořadů, mj. vltavské programové řady Vizitka nebo Osudy.
Pro rozhlas pracuje od roku 1996 v ČRo Ostrava (moderování, zpravodajství). V roce 1998 se stala součástí tamní redakce kulturní publicistiky. Od roku 2002 se její práce soustředila na celostátní vysílání, zejména pro stanici Vltava. V roce 2013 získala cenu Prix Bohemia Radio za pořad Káťa Kabanová z divadelního klubu.
„Jsem zodpovědná za rozhlasový výstup o všem, co se v oblasti tzv. vážné hudby v obou krajích děje a to směrem k celostátnímu vysílání, pro které autorsky nebo redakčně připravuji pořady Futurissimo, Soudobá hudba, Koncert klasika, Polední koncerty, Operní večer, Akademie, Partitury nebo mimořádné přímé přenosy koncertů (také z Lysé hory, ostravské věznice, romské osady apod.). Svou prací se snažím naplnit veřejnoprávní službu Českého rozhlasu směrem k posluchačům, tvůrcům a interpretům klasické a soudobé koncertní hudby a rozvíjet rozhlasovou spolupráci s aktuálním hudebním životem, který je spojený s prestižními hudebními festivaly Olomouckého a Moravskoslezského kraje, Moravskou filharmonií Olomouc a Janáčkovou filharmonií Ostrava, Národním divadlem moravskoslezským a profesionálním hudebním školstvím obou krajů - výstupy takové spolupráce pak prezentovat v rámci celostátního vysílání. Díky cestování mám příležitost natáčet s osobnostmi i mimo Českou republiku (Thomas M. Messer, Philip Glass, Karel Husa, Rudolf Komorous, Hanna Arie - Gaifman,Veronique Firkušný, Antonín Tučapský, Jiří Planner, Milena Jelinek, Zuzana Justman a řada dalších).
Vyjadřuji velký dík všem kolegům, jejichž hlas posluchač ve vysílání neslyší, ale bez kterých by toto médium nemohlo existovat, za dlouholetou spolupráci konkrétně hudebnímu režisérovi Františku Mixovi a mistrům zvuku Lubomíru Výrkovi a Aleši Huberovi. Rozhlasové vysílání je pro mě prioritou číslo jedna a nic se mu jako médiu nevyrovná. To podepisuji i jako stálá posluchačka Českého rozhlasu.
Všechny články
-
Zrno, plevy, oheň Slávka Hořínky na Prague Offsprig 2025
„Není pro mě obtížné najít to, co bych chtěl dělat, pořád si dělám nějaké poznámky. Ale spíš mně pak dlouho trvá přijít na to, jak,“ říká skladatel HAMU Slavomír Hořínka.
-
Klavíristé mají různé sny, tím mým bylo zahrát si v Carnegie Hall, říká klavíristka Zuzana Šimurdová
Párkrát do roka přijíždí do rodné Ostravy, jinak žije v kanadském Edmontonu. Má zkušenost umělkyně i pedagožky ze tří kontinentů a nově vydala album Vertikální krajiny.
-
Práce v kultuře není zaměstnání, je to životní styl, říká dramaturg Colours of Ostrava Košťálek
Jak spolu se svými kolegy přemýšlí o programu festivalu, aby zaujal návštěvníky různých věkových kategorií? Ptá se Renáta Spisarová.
-
Skladatelská soutěž Generace 2025 a její vítězové
Jak vidí svět skladatelé a skladatelky do 30 let věku? Na to částečně odpovídá první červencové Futurissimo, které zavítá na koncert vítězů soutěže Generace 2025.
-
Zakázaná hudba – cenzura všeho druhu. Od Monteverdiho po Plastiky
Zakázaná hudba provází celotýdenní sérii Poledních koncertů, a to v souvislosti s prázdninovým tématem ČRo Vltava Zakázané léto.
-
Nový soubor laug.sonoris a limity hudebního vnímání na slovensko-české trajektorii
Nekompromisními, autentickými i diskomfortními cestami v souvislosti se svým dramaturgickým profilem se vydává nový soubor pro současnou hudbu laug.sonoris.
-
Sinfonietta a Beethoven v Ostravě. Začal Mezinárodní hudební festival Leoše Janáčka
Do Ostravy se znovu vrací světový dirigent Christian Arming, který svou kariéru začínal právě u ostravské filharmonie. Vychutnejte si nahrávku zahajovacího koncertu!
-
To mystické! Aktuálně ze Studia 1. Za klavírem Marek Keprt
Impulsem ke zrodu nových nahrávek v ostravském studiu byla iniciativa olomouckého skladatele Marka Keprta upozornit na opomíjené dílo umělce Nikolaje Obuchova.
-
Bachovi následovníci v Olomouci: Busoni, Beethoven, Brahms
„V dílech skladatelů koncertního programu, který jsme nabídli v olomoucké Redutě 10. dubna, hraje podstatnou roli polyfonie,“ objasňuje název večera dramaturgyně Tabak.
-
Sama se sebou musím být v harmonii, ať jsem kdekoli! Osudy hudebnice Jiřiny Liebermannové
Doma byla Jiřina Liebermannová (1936) vždy na Valašsku, konkrétně v Rožnově pod Radhoštěm, kde také vznikly na sklonku léta 2024 tyto rozhlasové Osudy.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »