Divadelní soubory nahrazují projekty. Mladí herci musí být sami sobě manažery, stýská si Tomáš Töpfer
„Provoz divadla je podobný vrcholovému sportu. Když jste na jevišti obden, tak jste v tréninku,“ říká herec, režisér a ředitel Divadla na Vinohradech Tomáš Töpfer. Jak koronavirová krize dopadá na něj a jeho práci? Jaké historky má s Jurijem Gagarinem či z rozhovoru s Janem Werichem ze svých novinářských začátků? „On je mrzutej, když mu řekneš ‚mistře‘, tak se tomu vysměje. Nebo mu neřekneš ‚mistře‘ a bude uraženej. Takhle mě týrali,“ vzpomíná na pošťuchování od kolegů.
Související
-
Jakou roli hraje divadlo jako kulturní instituce v době společenských a politických krizí?
Síla a moc divadla se v Maďarsku a Polsku přesunula do ulic. „Bude potřeba, aby se pak v takové míře vrátila zpět do kamenných budov“, míní odborníci.
-
Jan Werich. Národem milovaný herec
Životní příběh Jana Wericha, geniálního komika a kumštýře s nenapodobitelným slovníkem a neuvěřitelným vypravěčským darem.
-
Mezi bídou a válkou. Poslechněte si archivní nahrávky ze života divadelních umělců před sto lety
Jak se žilo hercům v první polovině minulého století? Leckdy obtížně. Vždyť do jejich osudů zasáhly hned dvě světové války a hospodářská krize.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.