Sláva chybě! Špatně pověšené obrazy dodaly seriálu Devadesátky potřebný nevkus, říká scénograf Henrich Boráros
„Takové město, jaké jsme potřebovali, už neexistuje. Svit byl pro nás pod stoletým nánosem nepoužitelný, a tak jsme si ho postavili. Což mám jako scénograf a filmový architekt nejraději,“ říká Henrich Boráros o kulisách úspěšného snímku Úsvit. Narodil se v Komárnu do rodiny herců, odmalička ale věděl, že sám hrát nebude. Fascinovalo ho výtvarno a u toho zůstal. Ve filmu i v divadle, od kterého si ale teď dává pauzu. Do Vizitky ho pozvala Karolína Koubová.
Související
-
Potřebuju tvořit prostor, ve kterém se cítím bezpečně, říká scénograf Marek Cpin
Vyrůstal na Kráse nesmírné, od studií na JAMU spolupracuje s režisérem Janem Mikuláškem a mezi své zásadní scény řadí Husu na provázku a léblovské Divadlo Na Zábradlí.
-
Scénograf Němeček: Nejspokojenější jsem, když se při zkoušení přijde na principy, které mě nenapadly
Jít do divadla je pro něj výrazně intenzivnější zážitek než jít do kina. I proto své scénografické nápady rád sdílí s divadelními režiséry, například s Jiřím Havelkou.
-
Úsvit je film o jedinci, který dokáže ovlivnit chod systému, říká režisér Matěj Chlupáček
To, že je někdo pokrokový v rámci architektury, ještě neznamená, že je pokrokový v rámci hodnot. I tak lze vnímat snímek Matěje Chlupáčka Úsvit.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.