Modernizace trati Otrokovice - Vizovice by měla začít v roce 2020. Bude stát dvanáct miliard korun
Projekt počítá s elektrizací celé tratě a vybudováním druhé koleje v úseku Otrokovice - Zlín, ve kterém díky tomu dojde ke zvýšení rychlosti až na 100 kilometrů v hodině.
Modernizace železniční trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi na Zlínsku za zhruba 12 miliard korun by měla začít v roce 2020.
V tiskové zprávě to dnes uvedla mluvčí otrokovické radnice Romana Stehlíková. Vlaky by díky modernizaci mohly jezdit častěji a rychleji.
Záměr již dříve schválilo ministerstvo dopravy. Projekt počítá s elektrizací celé tratě a vybudováním druhé koleje v úseku Otrokovice - Zlín, ve kterém díky tomu dojde ke zvýšení traťové rychlosti až na 100 kilometrů v hodině.
Otrokovice za sedm let. V ulicích města nezemře žádný člověk při dopravní nehodě, silnice budou bezpečné
Město Otrokovice má jako první město v České republice hotový dokument, který by měl napomoci ke snížení nehodovosti na silnicích.
"V současné době intenzivně pracujeme na přípravě stavby spočívající v zajištění nezbytných podkladů pro vydání územního rozhodnutí. Také jsme zahájili majetkoprávní přípravu stavby a rozbíhají se práce na zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení. Samotnou realizaci stavby předpokládám v letech 2020 až 2024," uvedl Martin Hryzbil ze státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby.
Součástí projektu je modernizace železničních stanic ve Zlíně, Otrokovicích nebo Vizovicích a mají také vzniknout tři mimoúrovňové křižovatky. Pod frekventovanou kvítkovickou křižovatkou v Otrokovicích bude železniční tunel.
Cestující na trati Vizovice - Otrokovice budou moci díky modernizaci počítat s třicetiminutovým intervalem spojů. V úseku mezi stanicí Zlín střed a Otrokovice se v době špičky předpokládá patnáctiminutový interval.
Ty osobní vlaky budou dále přímo pokračovat do Přerova, Kroměříže a Uherského Hradiště. Měla by být zavedena také dálková rychlíková linka Zlín - Kroměříž - Brno, která pojede v hodinovém intervalu. Úpravy trati umožní i rozvoj nákladní dopravy. Z Lípy nad Dřevnicí tak budou moci vyrážet dlouhé nákladní vlaky do celé Evropy.
Související
-
Nadšení, píle a moravský unikát. Parta mladých mužů obnovuje Rajnochovickou lesní železnici
V Rajnochovicích, to je obec na Kroměřížsku v Hostýnských vrších, mají ve svém centru malé nádraží a několik set metrů dlouhou železniční úzkokolejnou dráhu.
-
Otrokovice opraví most přes železnici v ulici Nadjezd. Na tři měsíce se cesta úplně uzavře
Otrokovice budou opravovat most přes železniční trať v ulici Nadjezd.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Deset let trvalo, než jsem se s tím vyrovnala.‘ Karlu Charvátovou ve vězení znásilnil příslušník SNB
-
Spát na vesmírné stanici není jako na Zemi. Mikrogravitace vše mění, popisuje astronaut Vittori
-
Ve finální nominaci na mistrovství světa chybí Vrána, Nosek nebo Ticháček. Tým posílí Kämpf z Toronta
-
Ukrajinci prožívají třetí pravoslavné Velikonoce ve válečných podmínkách. Modlí se, aby válka skončila