Karviná se zatím nezapojí do programu sdílených kol
Karviná zatím nezavádí sdílená kola. Přitom třeba v Ostravě, Opavě nebo Frýdku-Místku tento systém funguje a města ho podporují. Karvinský magistrát tvrdí, že zájem o cyklistickou dopravu je ve městě minimální. Zvažuje ale, že se na podpoře sdílených kol domluví se soukromou firmou.
Sdílená kola by v Karviné uvítal třeba pan Bohdan. „Určitě by to tady lidé využili. Karviná je roztáhlá, takže by se to sem hodilo,“ míní. Naopak paní Eva zastánkyní sdílených kol není. „Lidé i na svých kolech a koloběžkách jezdí jak šílenci a kdyby tady ještě byla i kola k půjčení, tak si to tady neumím představit. Karviná je to na malá,“ dodává pejskařka.
Náměstek primátora Vladimír Kolek (ANO) ale říká, že město na sdílená kola nyní nemá v kase dost peněz. „Měli jsme docela podrobný výzkum využití dopravy ve městě. Zjistilo se, že Karviná má využití kol nejvíc tři procenta. A i půl milionu na padesát kol je pro město docela významná částka. Takže zkusíme oslovit soukromého investora,“ vysvětluje Kolek.
Petr Daněk z Centra dopravního výzkumu sdílená kola pro Karvinou úplně nezatracuje. „Vyzkoušel bych to třeba na rok. Otázka se týká těch financí, které by město do toho muselo dát. Zkusil bych ale, jaký lidé v Karviné budou mít zájem,“ říká Daněk.
Pokud by se sdílená kola v Karviné osvědčila, město by třeba za rok program z rozpočtu zaplatilo.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vysušit dům může trvat měsíce. Hliněné omítky jsou zranitelné, proces ovlivňuje i zateplení, říká expert
-
Koneckonců nikdo nezemřel, řekl starosta města Mazan o případu Pélicotové. Za svá slova se omluvil
-
‚Pod kotlem naloženo.‘ Táta byl jako ve filmu Vlny vždy připravený se naštvat, vzpomíná Dobrovský
-
Kam s povodňovým pískem? Na airsoftové hřiště, v zimě na chodníky nebo zpátky do pískovny