Ostravský centrální obvod začal s regulací reklamního smogu
Na nevhodné reklamy radnice upozorní majitele obchodů a restaurací. Do konce letošního roku jim dá čas, aby je odstranili nebo změnili. Jinak můžou dostat pokutu. Podnikatelům se to ale nelíbí.
„Já si myslím, že ta regulace je špatná, že jsme se vrátili hodně do minulosti. Nechápu jak radní, kteří možná viděli podnikání tak z automobilu, přenáší nějaké své výmysly na podnikatele,“ říká Richard Bednařík, majitel obchodu s deskovými hrami.
Důkladně si prostudoval manuál, který vydal magistrát. Podnikatelům v něm ukazuje, jak má reklama správně vypadat.
„Řekl jsem si, že je to blbost a řešit to dál nebudu. Říkali, že ty, kterých se to bude týkat, osloví. Tak čekám, až přijdou,“ dodává.
Magistrát bude regulovat reklamní smog v celém městě. Zaměřit se chce ale hlavně na centrum, kde je situace nejhorší.
„Troufnu si říct, že 70 až 80 procent reklamních zařízení je špatně. Je to hlavně neúměrná velikost těch reklam ve vztahu k budovám a veřejnému prostoru,“ popisuje radní centrálního obvodu Lukáš Jansa (Piráti).
Regulaci reklam vítají i někteří Ostravané.
„Mi se ten nápad líbí, že to chtějí sjednotit. Že bude nějaký standard, jak tu reklamu dělat, aby to působilo příjemněji na ty lidi,“ říká sedmadvacetiletý Honza.
Pokud podnikatelé na úpravy svých reklam nepřistoupí, hrozí jim pokuta. A to až do výše 2 milionů korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Lid a vláda jsou rozdílné věci. Běloruský projekt je evropský, říkají k prezidentským volbám aktivisté
-
V desetimiliardovém trhu kryptoměn v Česku přibude nabídka memecoinů Trumpových
-
Světový šampionát bude bez Davidové. Pokračuje v konzervativní léčbě, potvrdil šéf biatlonistů Hamza
-
Oscarové nominace vede krimi muzikál Emilia Pérez. České drama Vlny ani kraťas Krajan se neprosadily