Reklamní inteligence

2. červen 2003

Reklamy na nás číhají na každém kroku. Jsou v časopisech, v televizi, na tramvajových zastávkách i na veřejných záchodcích. Některé se nám dostanou pod kůži, protože se neustále opakují. Jiné se nám vetřou do mysli, protože jsou tak hloupé, až to hlava nebere.

Vlastnosti některých výrobků mě neustále uvádějí v úžas. Mohly-li by se zúčastnit IQ testu národů, určitě by nepřeválcovaly jen podceňované blondýny a policisty, ale také učitele, vědce a studenty. Skromně by přitom pomlčely o tom, kolik dřiny se za jejich schopnostmi skrývá. Třeba takový šampon, který na vlasu sám vyhledá zničené místo a zacelí ho. Jistě prošel vojenským výcvikem ne nepodobným tomu na základnách v Texasu. Naučil se zaměřovat, čekat na nejvhodnější příležitost k útoku a konečně stoprocentně zasáhnout cíl. O příčku níž je na stupnici inteligence šampon na mastné kořínky a suché konečky. Tento zázrak přesně ví, jak působit na porost hlavy těsně u lebky a jak na koncích vlasů. Těch pár stržených bodů je za to, co je mezi kořínkem a koncem. O tom totiž výrobce nemluví. Zřejmě tuto kapitolu ve školení přeskočili a univerzitu mycích prostředků absolvoval nedovzdělanec. Mezi špičky ve svém oboru patří i sprej proti hmyzu, který pronásleduje oběť jako raketa středního doletu typu země - země. Ať si chrobák kličkuje, vraždící kuličky obsažené ve spreji, ho zákonitě dostanou. Vrcholem dokonalosti jsou aviváže, které donutí žehličky samy upravovat prádlo, osvěžovače vzduchu, které vás z neuklizeného obýváku přenesou na tichomořské ostrovy, a žvýkačky, se kterými si můžete v létě zabruslit. Svět reklamy je naprosto úžasný, kouzelný, ale bohužel opakovatelný. Proto agenti vymýšlejí stále nové triky, jak upoutat pozornost. A jak je patrno, zatím se jim to daří.

autor: Gabriela Všolková
Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.