V Ostravě budou jezdit nové velkokapacitní tramvaje, první už se začíná zkoušet
Moderní tramvaj Škoda Forcity Smart 39T za více než 48 milionů korun už je v Ostravě. Jedná se o první ze šesti vozů, které zatím bude dopravní podnik testovat. Podle nařízení Drážního úřadu totiž musí ujet 20 tisíc zkušebních kilometrů, než ji dopravce bude moct nasadit do běžného provozu.
„Všechny ovládací prvky jsou ve snadném dosahu řidiče, který si může upravit své stanoviště. Sedačka je velice komfortně nastavitelná,“ popisuje přímo v kabině řidiče Ondřej Kulíšek, elektroprojektant nové tramvaje, který v Ostravě odřídil první jízdu. „Celému stanovišti vévodí multifunkční displej, řidič má kompletní informace o vozidle,“ dodává.
Na rozdíl od tramvají, které v Ostravě jezdí, je nová souprava širší. „Je to úplně nová generace, tramvaj je úspornější tišší, má širší interiér. Je tam víc prostoru, 60 míst k sezení, 140 míst pro stojící,“ vysvětluje za výrobce Petr Brzezina.
Do února příštího roku ostravský dopravní podnik nasadí do provozu celkem 6 takových tramvají. Nahradit by měly takzvané spřažené soupravy, kdy první vůz je s řidičem a k němu je zapojený druhý. „K tomuto cíli jsme směřovali dlouhé roky, protože spřažené soupravy nám cestující neradi obsazovali. Neměli tam úplně pocit bezpečí,“ dodává ředitel dopravního podniku Daniel Morys.
Dopravce nejprve musí tramvaj otestovat bez pasažérů, od prosince ji pak nasadí do zkušebního provozu i s cestujícími.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Odboráři opustili zasedání tripartity. Chtěli na něm řešit výrok Drobila o tom, že odbory jsou nepřítel
-
Dálnici D1 na Benešovsku pokrylo po bouřce naplavené bahno. Hasiči uklízeli i spadlé stromy
-
Cenu K. H. Borovského získal šéfredaktor Českého rozhlasu Plus Josef Pazderka, uspěl i Jan Fingerland
-
Běželo se mi skvěle. Homoláč nechtěl uvěřit, že jsem vyhrál, říká překvapivý šampion v maratonu Edlman