Velké ztráty evidují moravskoslezští majitelé pojízdných bister

14. květen 2020 12:35

Velké poklesy tržeb hlásí moravskoslezští provozovatelé pojízdných bister, takzvaných food trucků. Kvůli koronaviru se totiž nekonají kulturní akce a festivaly, kde měli prodávat své jídlo. Pro řadu těchto provozů přitom šlo o klíčové zdroje příjmů, které budou během roku velmi těžko nahrazovat.

Čtěte také

„Z akcí, které jsme měli naplánované do konce října, nám zůstaly dvě. Odřekly nám i svatby. Jsme odkázáni sami na sebe, víkendy jsou téměř mrtvé,“ říká majitel pojízdného hlučínského bistra David Kania, který přišel také o klientelu u velkých ostravských firem, protože řada lidí je na home office. „Jak jsem srovnával loňský rok s letošním, tak jsme šli dolů o 40 procent,“ vyčíslil Kania.

Předsedkyně České food truck asociace Monika Kaňáková říká, že pro řadu majitelů pojízdných bister byl právě víkendový provoz klíčový. „Ne všichni mají stálá místa přes týden, takže spoléhají na víkendové akce. A také třeba na firemní catteringy, které se kvůli koronavirové situaci také zrušily,“ připomíná Kaňáková.

Řada provozovatelů proto v současnosti musí řešit nepříjemné existenční problémy.

autor: Petr Dušek
Spustit audio

Související