Co všechno obnáší jarní údržba auta? Radí Jindřich Krejčí

Jindřich Krejčí, ředitel projektu Profi Auto Servis pro ČR a SR
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Jindřich Krejčí, ředitel projektu Profi Auto Servis pro ČR a SR

Zima už nám zřejmě konečně dala sbohem a velká část řidičů se chystá přezouvat na letní pneumatiky. To ale coby jarní údržba auta určitě nestačí.

Je třeba důkladné jarní prohlídky, protože auto během zimy bylo vystaveno kromě chladu taky chemickým látkám (posypová sůl atd.), je třeba proto zkontrolovat kapaliny, baterie, světla, stěrače a ostřikovače, klimatizaci, brzdy,  podvozek a provést diagnostiku.

„Během zimy dostává docela zabrat i autobaterie. Pokud doma nemáme po ruce zátěžový měřič, jen kontrola v servisu ukáže její skutečný stav, zda je nutné dobití nebo výměna,“ řekl v rozhlasové Poradně Jindřich Krejčí, ředitel projektu Profi Auto Servis pro ČR a SR.

V zimě dostávají zabrat i stěrače – kolísání teplot se podepisuje na gumových lištách.

Zimní gumy nedojíždět

A nakonec je nezbytné přezutí auta. Někteří majitelé aut si ale říkají, že na zimních, které už chtějí na podzim vyměnit za zbrusu nové, odjezdí i letní sezónu. Při vyšších teplotách se ale zimní pneu přehřívají – mohou i prasknout, mají větší valivý odpor – tedy větší spotřebu a nevyměněná a tedy nevyvážená kola mohou mít vliv na poškození podvozku v důsledku vibrací kol. Zimní pneumatiky se také podepisují delší brzdné dráze.

Více se dozvíte v záznamu naší Poradny. Poslechněte si.