I přes blížící se konec těžby OKD investuje desítky milionů do oprav zařízení
Společnost OKD čekají už jen necelé dva roky těžby černého uhlí. Přesto musí investovat desítky miliónů korun do obnovy důlních strojů. Včetně těch největších. Firma právě dokončila modernizaci jednoho z podzemních dopravníků.
Jedním z mnoha způsobů přepravy je závěsný důlní vláček. Vozí se ale také uhlí a právě bez těchto dopravníků na uhlí a hlušinu by to nešlo. V dílně na povrchu teď prošel jeden z kolosů kompletní opravou. Kvůli větší spolehlivosti a výdrži.
„Jednotlivé žlaby toho hřeblového dopravníku váží kolem 1,5 tuny, je jich celkem kolem 120 kusů plus ostatní pohon, kde to jsou váhy někdy kolem tří tun každého dílu,“ popisuje hlavní mechanik OKD Antonín Míra.
Spolu s ním se dostáváme v součtu ke dvěma stovkám tun hmotnosti dlouhého stroje. Ten už horníci začali skládat v podzemí v porubu, tedy v dobývacím prostoru, kde to letos vypadá na slibnou těžbu.
„Bude tam sloužit zhruba šest měsíců, přitom vykope kolem 140 tisíc tun a následně bude použit ještě do dalšího porubu, do dalšího bloku, který je hned vedle,“ dodává Míra.
I když to už není na dlouho, přes 40 milionů korun do opravy dopravníku bylo nutné investovat. „Vzhledem k tomu, že předpokládáme ukončení těžby na přelomu let 2025/2026, tak se jedná o asi poslední modernizaci hřeblového dopravníku v takovémto rozsahu,“ říká mluvčí OKD Barbora Černá Dvořáková.
OKD dobývá uhlí už jen na dole ČSM ve dvou lokalitách a letos chce vytěžit přes jeden milion tun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Expertka: Domácí násilí s rozchodem často nekončí. Je důležité vědět, co může nastat, a připravit se
-
Armádní letecká základna Kbely se chystá vystavit ruské letadlo. Někteří vojáci jsou proti
-
Kontroloři zkritizovali údržbu silnic. ‚Nepochopili hodnocení kvality vozovky,‘ tvrdí šéf silničářů
-
Maximální možný trest. Prokurátoři navrhli Pelicotovi 20 let za znásilňování manželky