Co v rozhlase dělám:
Každodenním chlebem je nevyzpytatelné zpravodajství, ale snažím se dělat si i radost. Perličky, kuriozity, vážnější kauzy, zvukově barevná publicistika - to je krásná práce.
Jak jsem se k této práci dostal:
Během pauzy v konkurzu do televizního zpravodajství jsem se coby přistěhovalec poprvé v životě procházel Ostravou a narazil na dveře s cedulí Český rozhlas. Zeptal jsem se vrátné, jestli by nebylo možné s někým mluvit a za pár dnů jsem měl smlouvu v kapse. V televizi mě pak už neviděli. Maminka vždycky říkala, že za zeptání nic nedám a jako vždy měla pravdu.
Co považuji za rozhlasová "nej" v mé práci:
Nejraději mám pestrost. Během několika hodin točím na různých místech a dostanu se do světů, které bych jinak neměl šanci poznat zblízka. To je dobíječ baterek. Stejně tak jako zvládnutý boj s časem a lavinou požadavků editorů. To jsou nezměřitelné pocity, které posluchač nepozná. A pokud se navíc podaří něco, co má ohlas, tak to jsem pak naprosto v sedmém či ještě vyšším nebi.
Dosavadní kariéra:
Už ani nevím, do kolika pořadů v celostátním a regionálním vysílání jsem od roku 1997 přispíval. Jelikož si neumím představit, že bych zahodil mikrofon, jsou mým chápáním kariéry výzvy čistě reportérské. Jak udělat reportáž beze slova autora, jak natočit rozhovor s člověkem, který nemůže mluvit, jak vysvětlit v minutě princip lodního šroubu? To jsou přece lákavé cíle.
Co jsem ochoten na sebe prozradit:
Někde jsem četl, že správný novinář je lehkým alkoholikem s rozvrácenou rodinou. V tom případě jsem se minul povoláním. Tři děti, stejná manželka, stejná adresa , spokojený a akční život se všemi včetně malého psa. Alkohol mi chutná asi jako sůl v čaji a přemluvit se nechám jen několikrát do roka. Takže v tomto směru „nuda“.
Telefon: 221 555 702
E-mail: martin.knitl@rozhlas.cz
Všechny články
-
OBRAZEM: Jak se před více než půl stoletím stavěl důl ČSM na Karvinsku
Od zahájení těžby na dole ČSM na Karvinsku letos uplyne 55 let. Začátky dnes už poslední černouhelné šachty nebyly jednoduché, jak na vlastní kůži zažil Vladimír Špok.
-
Ostravská ocelárna Vítkovice Steel je minulostí, zůstala po ní 17hektarová plocha
V Ostravě skončila demolice ocelárny společnosti Vítkovice Steel. Továrna zastavila výrobu v roce 2015 a po zbourání a vyčištění po ní zůstala volná asi 17hektarová plocha.
-
Třebom na Opavsku vypsala veřejnou sbírku na pomoc pro své obyvatele
Lidé v Třebomi na Opavsku stále odstraňují škody po záplavách ze 13. září. Obec proto vypsala veřejnou sbírku na podporu nejvíce zasažených domácností.
-
Jedna ze dvou jam dolu Frenštát je už téměř zasypaná
Šachta v Trojanovicích, ve které se černé uhlí nikdy netěžilo, se velmi rychle stává minulostí. Každý den se tam v jamách podaří zaplnit kamenivem 100 metrů hloubky.
-
Začínají Dny NATO. Své umění ukáže nad Mošnovem i americká pilotka stíhačky F-35A
Více než 90 letounů, tisícovka kusů pozemní techniky, ale také dlouhé kolony aut a ucpané silnice. To všechno bude 23. ročník Dnů NATO na mošnovském letišti u Ostravy.
-
Začalo zasypávání dolu Frenštát v Beskydech. Potrvá zhruba měsíc
Státní podnik Diamo začal zasypávat nevyužitý černouhelný důl Frenštát v Beskydech. Využije k tomu přes 200 tisíc tun materiálu. Zasypávání obou jam potrvá asi měsíc.
-
Silničáři otevírají poslední úsek severního obchvatu Opavy
V Opavě je kompletně dokončený severní obchvat města za více než jednu miliardu korun. Dnes po něm projedou první auta ve směru na Ostravu nebo opačně na Krnov a Bruntál.
-
Na Hlučínsko se vrátí další kostelní zvon z Německa
Do kostela v Oldřišově se vrátí původní zvon z roku 1507. Potvrdilo to biskupství i tamní farnost. Bude to další ze zvonů zabavených za II.světové války.
-
Nezaměstnanost v Moravskoslezském kraji zůstává na 4,9 procenta
Bez práce je v Moravskoslezském kraji aktuálně 40.195 lidí. Nezaměstnanost se na konci srpna nezměnila a zůstává na hodnotě 4,9 procenta.
-
Z krajiny Karvinska mizí kilometry povrchového potrubí zavřených dolů
Na Karvinsku se blíží konec těžby uhlí a chystá se i proměna krajiny. Karvinsko je v tomto směru výjimečné. Desítky kilometrů potrubí vedou nad zemí i kvůli poddolování.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »