Mobilnímu hospici ostravské Charity chybí personál. Nemůže přijímat nové klienty

25. květen 2021 14:38

Chybějící personál způsobuje problémy mobilnímu hospici ostravské Charity. Ten kvůli chybějící zdravotní sestře nemůže například své služby poskytnout více klientům. Zájem o mobilní hospic přitom neustále roste. A jeho vedoucí tak už musí některé žádosti dokonce odmítat.

Odběry krve, aplikace injekcí, převazy, ale třeba i řešení bolestí a dušnosti. Služby mobilního hospice využívá celkem 20 klientů a další stovka pak využívá ošetřovatelských služeb. Pravidelně za nimi vyjíždí ale pouze pět zdravotních sester.

„Jsou to služby 24 hodin denně sedm dní v týdnu a sloužíme i pohotovosti. Pacienti mají pohotovostní telefonní číslo, na které mohou kdykoli zavolat,“ říká vedoucí mobilního hospice ostravské Charity Vladimíra Berousková.

Mobilnímu hospici ale chybí personál, který může službu zajišťovat. Do alespoň základního stavu aktuálně chybí jedna zdravotní sestra. „Máme pět sestřiček, jeden zdravotní bratr šel do důchodu a jedna je v jiném stavu, takže sháníme do našeho týmu jednu sestřičku,“ dodává Berousková.

Chybějící personál ale službu omezuje třeba v přijímání nových pacientů. O službu přitom neustále roste zájem. Pro jednotlivé pacienty totiž znamená velkou pomoc. „Velice si toho vážím,“ říká například Eva Malíková.

I kvůli pacientům, jako je paní Malíková, vedoucí charitního mobilního hospice doufá, že se podaří zdravotní sestry pro službu přeci jenom najít. Aby už nemusela pacienty a jejich rodiny, které službu potřebují, odmítat.

autor: Tomáš Pika
Spustit audio

Související