Na železniční trať mezi Bruntálem a Krnovem poničenou povodní se vrátily vlaky

Podrobnosti k tématu zjišťovala reportérka Silvie Mikulcová
V regionu se podařilo obnovit další povodněmi poškozenou železniční trať. Ode dneška už vlaky opět jezdí mezi Bruntálem a Krnovem. Vlakovou dopravu do Krnova tam zajišťovaly autobusy.
Na této trati byl podle správců železnic nejpoškozenější úsek mezi Krnovem a Branticemi. Nejvíce práce bylo s mostem přes Mlýnský náhon v Krnově. Voda z něj v podstatě servala koleje a zbyla jen rámová konstrukce. Poničené bylo i samotné krnovské nádraží, kde voda zničila třeba i zabezpečovací zařízení.
Správa železnic upřesnila, že začátkem příštího týdne zprovozní další úsek z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku na hranici s Polskem. Zhruba v polovině prosince se začne jezdit na trati Krnov Skrochovice, to je spojení na Opavu, a také na úzkokolejce Třemešná ve Slezsku – Osoblaha.
Další místa v kraji
Je potřeba říct, že bylo nutné udělat hodně práce. Zářijové povodně poničily asi 60 traťových úseků v celém Česku. Odpravit bude nutné ještě asi 10 z nich. Celkově voda napáchala podle odhadů na kolejích v Moravskoslezském a také Olomouckém kraji asi až dvoumiliardové škody. Proto tedy samozřejmě ty práce potrvají ještě dlouho.
Například na trať mezi Miloticemi nad Opavou a Vrbnem pod Pradědem se vlaky vrátí až v průběhu příštího roku. Tam jsou podle správců železnic škody velké. Nejdříve je nutné obnovit koryto řeky Opavy a až pak se bude dát pracovat ne samotných kolejích.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Příměří na Ukrajině: Putin si hraje s časem a čeká, že ji bude moci ještě nějak ,semlít’, podotýká analytik
-
‚Památník není válečným hrobem.‘ Česko odpovědělo Rusku na nótu kvůli soše maršála Koněva
-
Tenisový svaz žaluje exšéfa Kaderku, chce po něm dva miliony. ‚Bezdůvodně se obohatil,‘ tvrdí
-
ONLINE: Armáda nabere přes 50 000 dobrovolníků měsíčně, tvrdí Putin. Ztráty se můžou blížit milionu