Nepříjemné překvapení. Na očkování jeli senioři do nemocnice zbytečně

19. leden 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Očkování proti onemocnění Covid-19

Zarezervovali si termín očkování, dostali potvrzení, ale stejně je nenaočkovali. Tak dopadli senioři nad 80 let, kteří se objednali na pondělní termín očkování proti koronaviru do novojičínské nemocnice. Rezervační systém totiž nabízel místa, se kterými nemocnice nepočítala. Očkovat se tam totiž má až od zítřka.

„V pátek jsme mé matce, která má 81 let, udělali na očkování rezervaci. Povedlo se nám to poměrně rychle. Měla jít na očkování do nemocnice do Nového Jičína, rezervaci měla na osm hodin a dvanáct minut,“ vysvětluje Tomáš Velart.

Čtěte také

Když ale ráno svou matku do nemocnice z 15 kilometrů vzdálené obce na objednaný termín přivezl, čekalo ho nepříjemné překvapení. „Samozřejmě u nás bylo -20 stupňů a hned na vrátnici nám řekli, že očkování je zrušené. Nedostali jsme ani žádný papír, nebyl ani žádný telefon. A podle vrátného jsme byli už asi pátí, co jsme takhle přišli,“ dodává s tím, že pro něj a zejména jeho matku to bylo zklamání.

Chyba v systému

Podle mluvčí skupiny AGEL Radky Miloševské situaci způsobila chyba v celostátním rezervačním systému. I přes něj pak měla nemocnice posílat objednaným lidem o zrušení rezervace informaci.

„K problému došlo vinou technické chyby, kdy došlo k přihlášení několika osob na očkování, ačkoli tyto termíny neměly být systémem vůbec nabízeny. Přihlášené klienty jsme proto s omluvou kontaktovali okamžitě ještě v pátek, kdy jim byla prostřednictvím registračního systému zaslána zpráva na jimi uvedenou e-mailovou adresu,“ uvedla Miloševská.

Jestli zpráva skutečně všem klientům došla ale nemocnice podle MIloševské vědět nemůže. Rezervační aplikaci totiž sama nespravuje.

autor: Tomáš Pika
Spustit audio

Související