Omezený provoz trolejbusů v Opavě funguje bez problémů, model se osvědčil
Jsou to už tři měsíce od výrazné změny v opavské hromadné dopravě. Protože tam výrazně ubylo cestujících, na jaře zanikla většina trolejbusových linek. Zbývající čtyři pak začaly jezdit po upravených trasách a lidé musí častěji přestupovat. Jak jsme zjistili, nový model se zřejmě osvědčil.
Zdá se, že jednodušší schéma linek stačí, místo jedenácti jenom čtyři, ale upravené. Oproti roku 2019 ubyla čtvrtina cestujících, proto se to všechno dělalo, potvrdil ředitel Městského dopravního podniku Opava Pavel Gebauer.
„Myslíme si, že to funguje dobře, stížnosti na obslužnost jako takovou nejsou. Byly nějaké připomínky k návaznosti spojů na příměstskou dopravu a večerní spoje. Jízdní řády jsme ke spokojenosti cestujících upravili,“ dodal ředitel.
Na čtyřech linkách jezdí spoje častěji než dříve. Tento trolejbusový model by se dal podle ředitele dopravního podniku ještě rozšířit, hlavně tam, kde se jezdí do okolních městských částí.
„Určitě to řešení je, protože ještě nějaké možnosti jsou v autobusové dopravě, kde naplnění spojů taky neodpovídá tomu, jaká je ta nabídka. Poptávka je poměrně nižší, takže je třeba na to reagovat a upravit,“ uvedl Gebauer.
Seškrtání nebo rušení nevytížených autobusových spojů nebo linek by ale znamenalo souhlas okolních obcí nebo městských částí. Žádné takové rozhodnutí zatím nepadlo.
Související
-
Dražší plyn komplikuje autobusovou dopravu v opavské MHD
O několik milionů korun se v Opavě prodraží městská hromadná doprava. Týká se to dodávek stlačeného zemního plynu CNG pro autobusy.
-
Opavské MHD je 115 let. Roku 1905 ve městě začaly jezdit tramvaje
Opavské městské hromadné dopravě je 115 let. V prosinci roku 1905 získalo město oprávnění k provozu úzkorozchodné dráhy a do ulic vyjely první tramvaje.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Analytik: Terčem Ukrajinců jsou ruské muniční sklady a logistické uzly. Útoky míří i na Severokorejce
-
Pokud Ukrajině poskytujeme zbraně, neměli bychom jí diktovat, jak je používat, myslí si expert Mičánek
-
Sněmovna podpořila novelu, která by zvýšila platy vrcholných politiků téměř o sedm procent
-
Vlaky pro střední Čechy nepřijdou včas, říká šéf ROPID. ‚Nemusí je zajišťovat České dráhy,‘ dodává radní