Osoblažská úzkokolejka vyjíždí plnou parou vpřed do 14. sezóny

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Parní vlak na cestě do Osoblahy

Zítřejší sváteční den láká k výletům. Dáme vám dobrý tip. Co kdybyste se vypravili s rodinou na úzkokolejku na Osoblažsko? Tam zítra vyjíždějí plnou parou vpřed do 14. sezóny.

Přelomovou událost nejen na Osoblažsku hodlají představit zítra nadšenci okolo úzkokolejky Osoblažky. Plnou parou vpřed vyjíždějí z Třemešné do své 14. sezóny. Dráha sta oblouků si letos připomene významné výročí.

„Protože 14. prosince 1898, tedy před 120 lety vyjel na naši ‚Osoblažku‘ první vlak. Takže to budeme slavit a budeme mít výroční rok,“ říká David Chovančík.

Ještě předtím, než z Třemešné vyrazí vlak do Osoblahy, se ale chystá malá slavnost. Provozovatelům železnice se totiž spolu s okolními obcemi podařilo po čtyřech letech získat nádražní budovy podél trati.

„Kulturní program v Třemešné ve Slezsku začíná dopoledne v deset hodin. Budou se tam slavnostně předávat klíče od těch nádražních budov z rukou zástupců Správy železniční dopravní cesty do rukou starostů Osoblažska,“ dodává Chovančík.

Vagóny osoblažské úzkokolejky

Úzkorozchodnou dráhu do Osoblahy s rozchodem 760 mm najdete v západní části Moravskoslezského kraje, v Osoblažském výběžku, patřícím okresu Bruntál. Na normálně rozchodnou síť je trať napojená ve stanici Třemešná ve Slezsku, ležící 17 km severozápadně od Krnova.

Stavba trati začala na jaře roku 1898 a první vlak vyjel na trať 14. prosince 1898, přípojnou stanicí se stala Třemešná ve Slezsku. Jezdily tu parní lokomotivy rakouské řady U, konkrétně šlo o stroje U13, U14 a U15 (později přeznačené na U37.0).