Pořád bojujeme se stereotypy, že robotika není pro holky, myslí si pedagožka
Pedagožka Štěpánka Baierlová se věnuje vzdělávání učitelů v oblasti nové informatiky a je držitelkou prestižního ocenění Global Teacher Prize.
„Souvisle učím od roku 2002. Stereotypy se ve školství nedějí, děti se mění, doba se mění. Vždycky si najdete něco, co vás baví a zajímá,“ říká o dvacetiletém působení ve školství.
Absolvovala tříměsíční vzdělávací pobyt ve Spojených státech amerických, který byl zaměřen na podporu dívek a žen ke studiu vědy a techniky. Když žila v Plzni, založila kroužek robotiky pro děvčata. „Převládají stereotypy, že robotika pro holky není.“
Jak vnímá atmosféru současné školy nebo roli rodičů ve vzdělávání? Jaké dovednosti by měl mít pedagog, aby ho žáci i kolegové respektovali? Co se děti učí v předmětu, který je zaměřen na robotiku? Poslechněte si v záznamu Apetýtu.
Související
-
Musím se tlumit, ať nejsem divoká poskakující paní učitelka, směje se akční učitelka Helena Tomaňová
Helena Tomaňová je velmi oblíbenou učitelkou na prvním stupni základní školy v Uherském Hradišti. Hraje na kytaru, skáče padákem a nade všechno má ráda třídu svých dětí.
-
Dvojjazyčnost je základ. Karel Hanzl stojí za renesancí výuky češtiny ve Vídni
Karel Hanzl pochází z třetí generace českých Vídeňáků a už mnoho let je předsedou Školského spolku Komenský, který ve Vídni provozuje českou školu.
-
Běžné školy už dávno ztratily monopol na vzdělávání, míní propagátorka unschoolingu Staňková
„Dítě není malý dospělý. Zaslouží si sice stejnou úctu a pozornost, ale ve světě se teprve učí fungovat. A dospělí mu v tomto náročném procesu musí pomoci,“ říká Staňková.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka