Provoz vlaků ve Frýdlantě nad Ostravicí omezí modernizace stanice

13. únor 2013

Železniční stanice ve Frýdlantě nad Ostravicí letos projde modernizací. Lidé cestující za prací i tisíce turistů, kteří z nádraží vyrážejí do beskydských hor, tak musejí počítat s dočasnými změnami jízdních řádů i dalšími komplikacemi. Stavební práce totiž stanici načas i zcela uzavřou. Opravy už začaly, největší nápor ale přijde během prázdninových měsíců.

Z plánu oprav je zřejmé, že dva dny v červnu a čtrnáct v červenci se vlakem na frýdlantské nádraží lidé nedostanou vůbec. Zavděk budou muset vzít náhradní dopravou. Zažité zvyky tak budou muset změnit i turisté, kteří jsou na tomto nádraží opravdu často, jako pan Antonín.

„Každý týden odjíždíme z tohoto nádraží. My jsme Klub přátel Lysé hory,“ vysvětluje.

Část oprav už má frýdlantská stanice za sebou. Například před třemi lety už dali stavaři do pořádku historickou budovu nádraží. Teď přibudou ještě zastřešená nástupiště či nové osvětlení. Ta nejdůležitější změna ale bude v kolejišti.

„Jsou tam zastaralé výhybky, jejichž opravy a udržování jsou už dnes nerentabilní,“ říká Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty, která je investorem stavby, a dodává:

„Máme tam problém i na druhém frýdeckém záhlaví, kdy výhybky v dopravních kolejích jsou s poloměry, které umožňují rychlost maximálně 30 kilometrů za hodinu, což je už v dnešní době neakceptovatelné.“

Podle starostky Frýdlantu nad Ostravicí Heleny Pešatové zvolené za ODS bude sice oprava náročná pro cestující, tak i obyvatele města, věří ale, že výsledek bude stát za dočasné potíže.

„Z hlediska turistického ruchu je Frýdlant označován jako brána Beskyd. Význam má ta oprava a modernizace celého nádraží, které opravdu po této úpravě bude už standardně evropské,“ tvrdí Pešatová.

Příští rok chce radnice ještě upravit okolí, hlavně přilehlý parčík, který teď dělá městu spíše ostudu.

autor: iha
Spustit audio