Radnice v Havířově souhlasí s prodloužením Dlouhé třídy, komunikace bude součástí plánovaného obchvatu

03245575.jpeg
03245575.jpeg

Havířov dlouhodobě trápí hustá doprava. Ředitelství silnic a dálnic i tamní radnice už roky počítají s budoucí výstavbou obchvatu. Teď město schválilo prodloužení Dlouhé třídy, která je pro jeho vznik klíčová.

Ředitelství silnic a dálnic oživilo plány na obchvat Havířova. Ten by měl v budoucnu odvést většinu dopravy z centra města a nabídnout lepší napojení na Frýdecko-Místecko. Záměr stavby, která už roky zůstává na papíře, teď zkoumá ministerstvo dopravy.

Havířovem denně projedou tisíce aut. Ve vybraných ulicích už kvůli hustému provozu a častým přestupkům město zavedlo úsekové měření rychlosti.

Ředitelství silnic a dálnic teď začíná intenzivněji řešit budoucí stavbu silnice I/11 mezi Havířovem a Třanovicemi. Ta by mohla být základem pro obchvat města.Dvacetikilometrový úsek s tunelem v Těrlicku a sérií mostů má dle odhadů vyjít na zhruba 11 miliard korun.

Čtěte takéHavířov opraví za 50 milionů korun Základní školu Marie Pujmanové

„Jsme tady na začátku, i když se o té stavbě mluví už asi 10 let. Předpokládáme, že k realizaci bychom se mohli dostat někdy v roce 2028,“ potvrzuje Lubomír Hýbl z ostravské pobočky Ředitelství silnic a dálnic s tím, že stavba by měla poté trvat zhruba 10 let.

Havířov teď splnil hlavní podmínku pro budoucí vznik obchvatu - městští zastupitelé schválili záměr na prodloužení Dlouhé třídy. To by mělo podle současného odhadu vyjít městskou kasu na zhruba 45 milionů korun.

„Ten příslib města k účasti je důležitý. Je na místě, aby se s tím obchvatem konečně už něco dělo. Je to nějaký prvotní krok, kterým se posuneme dál. A možná se časem lidé dočkají toho, že se uleví dopravě v Havířově,“ říká havířovská primátorka Jana Feberová z ČSSD.

Prodloužení Dlouhé třídy rozdělí městskou část Životice, právě v blízkosti tamních sadů má podle Ředitelství silnic a dálnic vzniknout mimoúrovňové napojení na obchvat města.