Sedmdesát let ostravské zoo. Smysl její existence se zcela změnil, připomíná mluvčí zahrady

6. září 2021

Slezská Ostrava je už desítky let domovem ostravské zoologické zahrady. Ta letos slaví 70. narozeniny a nepochybně je dobře zavedená v povědomí nejen české veřejnosti.

Za celou dobu své existence se zoo snažilo svá zvířata a činnost propagovat. Kdysi se lidem připomínala dokonce živou reklamou v proslulém ostravském obchodním domě Ostravica.

Dobová reklama na zoo v obchodním domě

„Bylo to v 70. letech – já si to samozřejmě nepamatuji, ale podle dobových fotek tam byli ptáci, nějací drobní savci. Byla to forma reklamy, kterou bychom už dnes určitě nedělali,“ říká v rozhovoru mluvčí zoo Šárka Nováková.

Za léta existence zoo se změnil nejen způsob její propagace ale také smysl existence. „Je třeba zohledňovat i způsob života zvířat, aby byla v pohodě a rozmnožovala se u nás. Protože cílem moderních zoologických zahrad je udržet životaschopnou a geneticky variabilní populaci právě pro případ, kdyby v přírodě došlo k prudkému poklesu jedinců toho druhu nebo dokonce vyhubení,“ vysvětluje Nováková.

V dnešní době dobře fungující reklamou pro zoologickou zahradu jsou určitě samotná zvířata. Mláďata, velcí savci, těm obvykle veřejnost věnuje hodně pozornosti. Jaká jsou ta ikonická? A proč je vlastně areál ve Slezské Ostravě a ne v Zábřehu. I to uslyšíte v našem rozhovoru.

Mládě šimpanze hornoguinejského
Spustit audio

Související