Symbolem první parní železnice na našem území jsou dodnes viadukty před stanicí Hranice na Moravě
Prvním městem na našem území, do kterého přijel parní vlak, bylo Brno. Stalo se tak 11. listopadu roku 1838.
Tři zkušební jízdy měly tehdy prověřit právě dokončený úsek z nedalekého Rajhradu. Pravidelná osobní doprava z Vídně do jihomoravské metropole pak začala fungovat v červenci následujícího roku. Brnem to ale nekončilo.
Rodící se Severní dráha císaře Ferdinanda v následujících letech pokračovala dál na Přerov a Lipník nad Bečvou až do Bohumína a na dnešním území Polska se napojila na pruskou železniční síť. První parní železnice na našem území měla hlavně obchodní význam a přispěla k rozvoji ostravské průmyslové oblasti.
Symbolem první parní železnice na našem území jsou dodnes viadukty před stanicí Hranice na Moravě, které jsou od roku 2007 kulturní památkou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.