Vjezdu kamionů do Klimkovic budou bránit zákazy u dálnice

12. červenec 2018
Klimkovicemi nebudou moct jezdit auta o hmotnosti nad 12 tun (ilustrační foto)

Deset let od otevření nedaleké dálnice se lidé v Klimkovicích zbaví těžkých aut na hlavním průtahu. Ty podle radnice objíždějí přes město mýtné brány a dynamickou váhu u dálničního tunelu. Nové elektronické značky zakazující vjezd kamionům ale na podzim silničáři vypnou a přes Klimkovice povede objížďka při opravě tunelu.

„Kamiony jsou tady slyšet. Já už jsem si na ně zvykla, ale projíždějí tady v noci a vadí nám to,“ říká paní Marta, která vyšla z domu hned u hlavní křižovatky v centru Klimkovic. „A jestli tady budou nějaké zákazové značky pro kamiony, tak to bude pro obec jenom dobře,“ dodává.

I přes mírně deštivé počasí pracují u sjezdu z dálnice do Klimkovic dělníci. Kopou tady výkop pro kabel, který povede k novým značkám, které zakážou vjezd kamionů do města.

„V roce 2016 tady denně projelo v průměru asi tisíc kamionů,“ říká Taťjana Urbánková Je radní za ČSSD a v zákazu kamionů má také osobní zájem. Bydlí totiž hned u hlavní cesty, která prochází Klimkovicemi. „Každý den, když odbočuji domů, tak mám strach, že se mi stane to, co se stalo těm dvěma klukům v roce 2014,“ vzpomíná radní na tragickou nehodu, při které zemřeli mladíci v autě doslova slisovaném mezi dvěma kamiony.

Značka má vytlačit z Klimkovic kamiony a těžká auta

Těžká auta by měla z Klimkovic brzy zmizet. Nové značky budou silničáři ovládat na dálku. V případě nehody s nimi chtějí řídit provoz. „Aby záchranáři, hasiči měli volnou cestu především tím, že těžká kamionová doprava zůstane na tělese dálnice a neucpe potenciální objízdné trasy,“ vysvětluje Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Státní silničáři ale hned na podzim značky na týden vypnou a do Klimkovic pustí hned všechna auta z dálnice. Chtějí totiž opravovat klimkovický tunel. „Závěrečné zkoušky a testy uzavřou tunel úplně a doprava bude svedena na objízdné trasy,“ dodává mluvčí.

„Můžu vám říct, tady takový provoz jakoby sedm dní – nevím, kdo by to vydržel. A to by jezdilo krokem, protože v době uzavírky tunelu je doprava je přece jenom hustější,“ říká Taťjana Urbánková s tím, že město bude chtít, aby objížďka vedla jinudy.