Dovolenou na Šumavě má zaplacenou, ale nechtějí ho tam. Je z Karvinska

11. červenec 2020 07:10
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Turisté na šumavském Modrém sloupu (ilustrační foto)

Na Karvinsku přibývá případů a svědectví lidí, kteří mají problémy při zařizování dovolené. Kvůli tomu, že jsou z ohniska nákazy, mohou narazit na to, že je třeba hoteliéři na druhém konci republiky odmítnou. A to dokonce i tehdy, pokud mají celý pobyt objednaný a zaplacený.

Je ve středním věku, bydlí v Karviné a je v pasti. Nepřeje si zveřejnit své jméno, mimo jiné i proto, že problém s penzionem ještě není vyřešený. Jak sám říká, když tam volal, majitel penzionu ho ujistil, že je všechno zaplacené a všechno v pořádku, i když je z Karviné. Za deset minut ale telefon zazvonil znova.

Čtěte také

Ve chvíli, kdy jsme spolu mluvili, stále nedostal zpátky už zaplacenou částku. Ta mu ale chybí, když musí plánovat dovolenou jinde. Takže pořád neví, co bude. „Je to jako vypálený cejch. Když se objeví Karviná, tak je to špatně. Našim známým se to stalo taky,“ dodává muž.

Diskriminace spotřebitele?

Hoteliéři by takto postupovat neměli, protože vlastně k tomu nemají žádný pádný důvod, myslí si Martina Střihavková z jihočeské obchodní inspekce. Mohou třeba vyžadovat písemné prohlášení, že host nemá žádné příznaky nákazy. Takto rázně odmítat je podle ní špatně. „Domnívám se, že by to mohlo být posouzeno jako diskriminace spotřebitele,“ říká.

„Pokud peníze na účet zpátky nepřijdou, na Šumavu pojedu,“ potvrdil muž z Karviné. A pokud ho do penzionu nepustí, je připravený volat policii.

autor: Martin Knitl
Spustit audio

Související