Kadeřníci ve velkém řeší předběžné objednávky na stříhání

1. únor 2021 15:02

Desítky hovorů denně v současnosti vyřizují kadeřnické salony po celé republice. Volají do nich totiž zoufalí zákazníci, kteří potřebují ostříhat. Kadeřnictví jsou kvůli koronavirovým opatřením zavřená a lidé se snaží předběžně objednat na dobu, až bude opět otevřeno. Třeba v Ostravě je zájem o návštěvu kadeřníka obrovský.

„Nosím teď kvůli vlasům čepici, protože bych potřebovala ostříhat, nabarvit. Chtěla bych, aby už to otevřeli,“ říká paní Dana, důchodkyně, která byla ke kadeřníkovi zvyklá chodit minimálně jednou týdně. Bez holiče se teď musí obejít i zbytek její rodiny. „Děcka mají holící strojky, takže si to dělají samy,“ dodává.

Čtěte také

I když jsou kadeřnictví zavřená, zájem o úpravu vlasů je velký. Potvrzuje to třeba majitel salonu v centru Ostravy Martin Grubr. Denně zvedá desítky telefonů a současné situaci se musel nějak přizpůsobit.

„Měli jsme objednávky a zákaznice se nám ozývají, jak je to s jejich termíny, jak se to dá řešit Za zákaznicemi, které k nám chodí fakt strašně dlouho, jsme ochotni dojet,“ popisuje Grubr.

Dodává, že některé zákaznice se kvůli zavřeným kadeřnictvím dostávají skoro až do zoufalých situací.

Také Ivana Blažková, která v Ostravě provozuje kadeřnický salon, říká, že současný pracovní život je pro ni trochu improvizace. „Všechno se dá domluvit. Dá se namíchat barva, pro kterou si klientka přijde. Nejhorší je, když si to koupí v drogerii, pak se nám to komplikuje, protože si nabarví vlasy jinak. Takže dá se domluvit, vysvětlit,“ popisuje.

Ivana Blažková stejně jako i další kadeřníci má připravený pořadník objednaných zákazníků, který spustí ve chvíli, kdy salony budou moci znovu otevřít.

autor: Petr Dušek
Spustit audio

Související