Nový Jičín chce otevřít přes 30 let zaslepený železniční přejezd

 V přejezdu je výhybka, která se musí přesunout
 V přejezdu je výhybka, která se musí přesunout
Plynulejší průjezd Novým Jičínem si určitě přejí všichni motoristé, kteří musí jet přes okresní město v době dopravní špičky. A právě s tímto záměrem oprášila tamní radnice nápad znovu zprovoznit železniční přejezd hned u nádraží. Kvůli vysoké finanční náročnosti to ale nebude hned.

Na novojičínské nádraží právě dorazil motorák, ze kterého vystoupilo asi 40 lidí. Stojíme necelých 200 metrů daleko na konci ulice Jeremenkova. Vlevo i vpravo jsou vytížené křižovatky, na kterých každou chvíli projede auto. Jenže nejkratší spojnice je pro motoristy nepoužitelná. Uprostřed ulice Jeremenkova totiž vedou koleje. Přes ně se mohou dostat pouze chodci.

„Když jsou ve špičce ráno kolem té sedmé, osmé hodiny a odpoledne když končí velké podniky, jsou u kruhových objezdů velké fronty, takže by to uvolnilo kruhový objezd u Tabačky,“ říká místostarosta Nového Jičína Pavel Rozbroj (ČSSD) s tím, že znovuotevření přejezdu by odvedlo z ulic v okolí až třetinu aut.

Přejezd je uzavřený už 33 let. Jenže za tu dobu se hodně změnilo. Železničáři třeba do bývalého přejezdu vložili výhybku. A ta v něm v případě jeho obnovy zůstat nemůže.

„Celý záměr musí vyřešit důležitá opatření. Posun výhybky dále do stanice a tím bude nutno řešit celé zhlaví železniční stanice Nový Jičín město včetně napojení vleček privátních vlastníků,“ upozorňuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová.

Zároveň se musí odsunout napojení jedné z bočních ulic, které nesmí ležet hned vedle přejezdu.

Zaslepený přejezd v Jeremenkově ulici

Město si už nechalo zpracovat studii obnovy průjezdu aut. „Nejlevnější varianta je zhruba těch 20 milionů, nejdražší kolem 40. Větší část financí by musela jít za SŽDC, což oni nemají zahrnuto v plánu obnovy. Takže v úvahu by to mohlo přijít tak po roku 2020. Za městem by šlo vybudování chodníků, veřejného osvětlení a podobně,“ říká místostarosta Pavel Rozbroj.

Dodává, že i přes vysokou cenu a dlouhodobý výhled jsou teď nejlepší podmínky pro obnovu přejezdu. Předchozí pokusy totiž zkrachovaly na nesouhlasu sousedního Šenova u Nového Jičína.

Přejezd by stál hned u nádraží