Ostravské letiště hledá možnosti, jak se vyrovnat konkurenci polských Katovic

Letiště Leoše Janáčka Ostrava (ilustrační foto)-

Ostravské letiště hledá dopravce pro nové linky do Vídně a Mnichova. Moravskoslezský kraj jako jeho majitel za ně chce provozovatelům platit až 170 milionů korun ročně. Letiště teď totiž nabízí jen přímé spojení s Londýnem, a tak řada Čechů využívá raději polské Katovice, které jsou jen něco málo přes sto kilometrů daleko.

„Když sháním letenky, Katovice jsou pro mne prvním letištěm, na které se koukám. Pokud mají v nabídce něco zajímavého, tak neváhám a beru. A mám kamarády v okolí, kteří také létají z Katovic,“ popisuje obchodní manažer Lukáš. Katovické letiště před tím ostravským upřednostňuje hlavně proto, že nabízí větší počet míst, kam může letět.

Pestrou nabídku mohla mít i Ostrava. V minulosti ale propásla možnost podepsat smlouvy s nízkonákladovými leteckými společnostmi. Ty teď létají z Katovic. „Ostrava prošvihla to, že miliony lidí mohly lítat z Ostravy. Tak to je a už to nevrátíme,“ konstatuje náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jakub Unucka (ODS).

Ředitel letiště Stanislav Bujnovský říká, že se Ostrava s Katovicemi i tak špatně srovnává. Podle něj katovické letiště bude vždycky vytíženější. „Poláci jsou všude po celém světě, tím pádem po tom světě lítají. Katovický region je také o hodně větší,“ dodává.

Budoucnost ostravského letiště je podle jeho ředitele v nákladní letecké dopravě. Od letoška na pravidelné lince létají letadla mezi Ostravou a čínským městem Urumči. „Na poli carga se ostravské letiště má kam rozvíjet, ale momentálně se soustředíme hlavně na linku do Číny, která létá dvakrát týdně. Chceme, aby byla rozšířena o jeden let týdně,“ popisuje Bujnovský.

Kromě carga chce Letiště Leoše Janáčka zvýšit i počet klasických pravidelných letů. Na konci září skončí výběrové řízení na dopravce pro linky do Vídně a Mnichova.

Spustit audio

Související