Památník parní lokomotivy poskytl náhradní díly pro výletní úzkokolejku na Osoblažsku
Slezské zemské dráhy na Osoblažsku chtějí dovybavit výletní parní lokomotivu tamní známé historické úzkokolejky. Náhradní díly ale už prakticky neexistují, proto přijeli vymontovat některé součástky z památníku parní lokomotivy do huti ArcelorMittal Ostrava. Lokomotiva v huti jezdila do 70. let minulého století.
Na památník parní lokomotivy se vrhla skupina nadšenců. „Kolega zkouší sundat přírubu a já zatím tady ty úplně zkorodované šrouby,“ říká Michal Kasala.
„Nejtěžší je převézt ten kompresor – ten je největší a nejtěžší. Dnes už se takové kompresory jen tak nenajdou, už se vůbec nevyrábí. Kompresor je součást systému, který vlastně zajišťuje to, že vlak brzdí,“ dodává železniční nadšenec.
„To, že jsme tady v Arceloru narazili na tuhle krásnou mašinku, je pro nás štěstí. Každý díl, který získáme, i když třeba nebude fungovat, nám pomůže, protože ho můžeme třeba dosadit někde jinde,“ říká David Chovančík ze spolku Slezské zemské dráhy.
„Domluvili jsme se, že opravdu si odvezou pouze díly, které nutně potřebují. Což byl ten kompresor. Nevezmou mašince její vzhled. Je to náš pomníček – poslední parní lokomotiva, která tady jezdila ještě v roce 1970,“ dodává Šárka Skřibská z dopravního závodu ArcelorMittal Ostrava.
Součástky ze staré ostravské lokomotivy by v těch osoblažských měly jezdit od jara příštího roku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Analytik: Terčem Ukrajinců jsou ruské muniční sklady a logistické uzly. Útoky míří i na Severokorejce
-
Pokud Ukrajině poskytujeme zbraně, neměli bychom jí diktovat, jak je používat, myslí si expert Mičánek
-
Sněmovna podpořila novelu, která by zvýšila platy vrcholných politiků téměř o sedm procent
-
Vlaky pro střední Čechy nepřijdou včas, říká šéf ROPID. ‚Nemusí je zajišťovat České dráhy,‘ dodává radní