Rezervační systém má ve Frýdku-Místku zrychlit vyřízení dokladů

15. prosinec 2018 09:08

Frýdek-Místek spustil rezervační systém, který má lidem umožnit objednat se na úřad, aby si mohli vyřídit potřebné doklady. Lidé by si tak měli ušetřit čekání ve frontě. Službu mohou využívat například při vyzvednutí dokladů, přihlášení k trvalému pobytu, registraci vozidla a podobně, řekla mluvčí magistrátu Jana Matějíková.

"Magistrát v těchto dnech spustil rezervační systém pro oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů a oddělení dopravně správních agend. Objednat se je možné již na leden," uvedla mluvčí.

Rezervační online systém je zpřístupněn na internetovém portále města, jehož prostřednictvím je už teď možné přihlásit nebo odhlásit psa nebo platit komunální odpad. Odkaz je také na hlavní webové stránce města. Rezervační systém je možné používat i prostřednictvím chytrého telefonu či tabletu.

Úředníci budou veškeré záležitosti nadále vyřizovat i bez předchozího objednání. Lidé ale musí počítat s tím, že přednostně budou odbaveni objednaní klienti.

"Novinkou budou také online data o počtu čekajících klientů na jednotlivých agendách včetně průměrné čekací doby. Tato data budou k dispozici přímo z vyvolávacího systému, takže zahrnovat budou jak objednané, tak neobjednané klienty. A právě neobjednaní klienti se tak budou moci rozhodnout, zda si přijdou vyřídit například občanku nebo pas hned nebo přijdou jindy," uvedl náměstek primátora Pavel Machala (ČSSD).

Informace o čekací době zájemci naleznou v rezervačním systému v sekci stav služeb. Objednání přes rezervační systém je podle mluvčí snadné a zvládnou ho i méně zdatní uživatelé internetu. Po zvolení požadované agendy si klient v kalendáři vybere vyhovující termín a čas, uvede své jméno a e-mail. Následně se mu zobrazí kód, který je nutné po příchodu na magistrát zadat do vyvolávacího systému.

zdroj: ČTK
Spustit audio

Související