Tatra Trucks po více než 40 letech ukončila výrobu nákladních aut řady Tatra 815
Kopřivnická automobilka Tatra ukončila výrobu svého zřejmě nejslavnějšího nákladního vozu. Tatry 815. Z výrobní linky sjížděl 42 let od roku 1983. Právě Tatra 815 je spojená s rozvojem automobilky i samotného města Kopřivnice.
Poslední červená T815 právě opouští bránu. Má na sobě velké pořadové číslo 158.065. Končí nejvýznamnější a nejdéle vyráběný typ. „Tatra 815 je v podstatě na všech kontinentech včetně Ameriky, nejvíce se proslavila na Rallye Dakar – šest vítězství Karla Lopraise bylo s Tatrou 815,“ říká Radomír Smolka z představenstva Tatry.
A právě tomuto autu firma vděčí za svůj rozvoj, zvětšení závodu, stavbu polygonu. „Osmsetpatnáctka“ se podepsala i na zvýšení poštu obyvatel Kopřivnice. Všechno teď ale končí kvůli nákladům na výrobu. Nové typy tatrovek už podle Smolky dokážou T815 nahradit.
Poslední kus převzali dobrovolní hasiči z Klatov. Velitel sboru Pavel Lajpold prozradil, že jednu Tatru 815 už ve zbrojnici mají. Upravenou. „Když jsme ji přestavěli, tak dostala titul Miss Tatra roku 2013. A teď vedle ní bude stát Tatra, která je navíc poslední z linky,“ řekl.
Příběh typového označení 815 ale nekončí. Dodnes jsou k vidění třeba na stavbách tato auta i z 80. let minulého století.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nejste nedotknutelní, napsal soud Rusům, po kterých Česká republika vymáhá přes 60 milionů korun
-
Složka na političku a prapodivný happening: Reportér zmapoval, jak se v Praze vede skrytá kampaň
-
Slovensko umožní schválit nové protiruské sankce, řekl Fico. Konec ruského plynu v EU je prý ‚imbecilní‘
-
Obžaloba elitních českých vojáků: Zajatce bili do obličeje, vydírali a pak ho nechali 75 minut krvácet