Tatra Trucks po více než 40 letech ukončila výrobu nákladních aut řady Tatra 815

Poslechněte si celou reportáž Martina Knitla
Kopřivnická automobilka Tatra ukončila výrobu svého zřejmě nejslavnějšího nákladního vozu. Tatry 815. Z výrobní linky sjížděl 42 let od roku 1983. Právě Tatra 815 je spojená s rozvojem automobilky i samotného města Kopřivnice.
Poslední červená T815 právě opouští bránu. Má na sobě velké pořadové číslo 158.065. Končí nejvýznamnější a nejdéle vyráběný typ. „Tatra 815 je v podstatě na všech kontinentech včetně Ameriky, nejvíce se proslavila na Rallye Dakar – šest vítězství Karla Lopraise bylo s Tatrou 815,“ říká Radomír Smolka z představenstva Tatry.
A právě tomuto autu firma vděčí za svůj rozvoj, zvětšení závodu, stavbu polygonu. „Osmsetpatnáctka“ se podepsala i na zvýšení poštu obyvatel Kopřivnice. Všechno teď ale končí kvůli nákladům na výrobu. Nové typy tatrovek už podle Smolky dokážou T815 nahradit.
Poslední kus převzali dobrovolní hasiči z Klatov. Velitel sboru Pavel Lajpold prozradil, že jednu Tatru 815 už ve zbrojnici mají. Upravenou. „Když jsme ji přestavěli, tak dostala titul Miss Tatra roku 2013. A teď vedle ní bude stát Tatra, která je navíc poslední z linky,“ řekl.
Příběh typového označení 815 ale nekončí. Dodnes jsou k vidění třeba na stavbách tato auta i z 80. let minulého století.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Převést Agrofert na děti? Zákon to nevylučuje, Babiš je ale může nepřímo ovládat, říkají experti
-
Dost bylo Moravy, Praha chce větší hlas ve vedení ODS. ‚Klidně ostatním ukážeme, jak na to,‘ říká Udženija
-
Odvolací soud potvrdil omluvu podnikateli Sehnalovi. Konstatoval ale, že se přednostně očkovat neměl
-
,Reparační půjčka’ Ukrajině: jak chce EU zmrazená aktiva využít, kdo má výhrady a co na to říká Kreml