Viditelnost chodců a cyklistů. Co všechno máme udělat, abychom byli vidět
Podzim je obdobím, kdy se dříve stmívá a později rozednívá a bezpečnost těch, kteří jsou na silnicích hůře viditelní, je tak v ohrožení.
Vliv na viditelnost má už samotná barva oblečení. Bílá je viditelná na 55 metrů, žlutá na 37 metrů, červená na 24 metrů, modrá už jen na 18 metrů. „Obecně to tmavé oblečení je vidět na velmi malou vzdálenost, což je cca 20 metrů. Když je tma a ještě navíc prší, je chodec ještě hůře vidět,“ připomíná v úvodu Poradny policejní preventista Lukáš Kendzior.
Reflexní prvky pomáhají řidičům vidět chodce až na vzdálenost 200 metrů. „Určitě bych počet takových prvků neomezoval na jeden. Čím víc, tím líp,“ dodává Kendzior.
Související
-
Reflexní prvky vám můžou zachránit život. 9 z 10 je ale nekvalitních
Cyklisté, ale i chodci musejí být na silnici viditelní. Podle zákona mají povinnost mít na sobě reflexní prvky. A to nejen ve tmě, ale i v šeru, mlze, dešti a sněžení.
-
Poradna: bezpečnost cyklistů v silničním provozu
Cyklistická sezóna je v plném proudu a v ulicích měst a obcí usedají za řídítka kol v poslední době stále častěji i ti, kteří dříve tomuto druhu pohybu příliš neholdovali.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Ze světa lesních samot
Román klasika české literatury zobrazuje dramatické změny poměrů na česko-bavorském pomezí v posledním čtvrtletí 19. století, kdy ustálený životní řád "světa lesních samot" narušila živelná katastrofa.