Město Třinec chystá omezení parkování dodávek i stavbu nových parkovišť

6. únor 2024 05:51

Jako mnohá jiná města v Moravskoslezském kraji také Třinec řeší problémy s parkováním. Při masivní výstavbě v minulém století se myslelo hlavně na to, kde ubytovat tisíce dělníků pro železárny. Že časem ke každému bytu přibyde minimálně jedno auto, s tím už nikdo nepočítal. Parkovacích míst je málo a ta nová někdy vznikají rozličným způsobem.

„Je to nabité, není kde parkovat,“ říká paní Olga na sídlišti Terasa. „Když člověk odněkud přijede k večeru, tak je to bez šance,“ stýská si pan Bohouš.

V Dukelské ulici řidiči řešili situaci dlouho po svém. Začali parkovat na trávníku, který je ale skoro o půl metru výše, než cesta kolem domů. Časem terén vyjezdili tak, že vznikl asi metr široký rozbahněný pás.

Čtěte také

To se zase nelíbí některým sousedům a volají městskou polici. Město se nakonec rozhodlo místa takzvaně legalizovat. A výsledky lidové tvořivosti řidičů přebudovat na oficiální parkoviště. V rozpočtu na to radní vyčlenili 15 milionů korun. „Tady by mělo vzniknout regulérních 51 parkovacích míst,“ říká mluvčí magistrátu Stanislav Cieslar

Další problém jsou parkující dodávky a nákladní auta. Město chystá zákaz parkování na sídlištích Terasa a Sosna v nočních hodinách. „Nechali jsme si udělat monitoring městskou policií a tímto opatřením bychom mohli získat nějakých 70 míst,“ dodává mluvčí města.

Magistrát nejdříve vydá opatření obecné povahy, aby se k němu mohla veřejnost vyjádřit. Platit má začít v prvním pololetí tohoto roku.

Parkovací zóny

 Do budoucna čeká omezení i řidiče, kteří do Třince dojíždějí za prací. „Parkují tady v centru co nejblíž svého pracoviště a místní zase nemají kde parkovat. Takže budou rezidenční stání a občané z okolních obcí, kteří dojíždějí za prací, budou muset využít záchytná parkoviště nebo jet městskou hromadnou dopravou,“ doplňuje mluvčí s tím, že zóny vyhrazené pro rezidenty by měly vzniknout do dvou let.

Spustit audio

Související