Mistr zvuku Aleš Huber byl už u téměř 9000 rozhlasových nahrávek

Z pokladů ostravské fonotéky vybírá Václav Bělohlavý
Mistr zvuku Aleš Huber, kterému budeme přát k narozeninám, má ještě pár let čas na padesátku. Přesně dva roky. Ale jeho stopa v ostravském rozhlase je už pořádně dlouhá, brázda hluboká. První nahrávky, pod kterými je podepsán, pocházejí z podzimu roku 1996.
Byl třeba u natáčení novoročního vydání pořadu nestora ostravského rádia, režiséra Aloise Kachla, Klevety kolem operety. Tento díl se vysílal počátkem roku 1997. Od té doby nasbíral osm a půl tisíce nahrávek, pod kterými je podepsán, pořadů slovních i hudebně-slovních.
V posledních letech zvláště spolupracoval s Janem Rokytou mladším, podílel se na festivalech Musica Pura i na cyklu živých koncertů ve studiu 1 Zpěvem k srdci. Spolu získali v loňském roce hlavní cenu slovenské Grand Prix Svetozára Stračinu za nahrávku Beskydského chameleona Mariana Friedla, také spolupracovníka ostravského studia.
Folklórní nahrávky jsou mimořádně náročné tím, že se nutně zaznamenávají najednou, bez možnosti dodatečných technických kouzel. Čím je těleso větší, tím je práce zvukového mistra ošemetnější.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.