Multiinstrumentalista Miroslav Večeřa by měl osmdesát
O Mirkovi Večeřovi, který by měl právě 80, psal dobový tisk jako o multiinstrumentalistovi, a tohle slovo jej charakterizuje i dnes ve slovníkových heslech včetně Wikipedie.
Vystudoval hru na flétnu, ale uměl na saxofony všech velikostí, na co sáhnul, to mu hrálo pod rukama, báječně ovládal i nejcennější hudební nástroj, lidský hlas, zpíval po muzikantsku, bez pěveckých manýr, ale o to upřímněji.
Miroslav Večeřa byl členem nového ORO už od roku 1963, to měl něco přes dvacet, postupně stál u zrodu Flaminga, Bukanýrů, v 70. letech vytvořil vlastní skupinu Alternativa, patřil k nejvýraznějším osobnostem ostravského kulturního života skoro třicet let. A to nejen v oblasti běžného popu nebo jazzu, zajímal se o hudební historii, pro ostravskou televizi upravil a v našem studiu s Bukanýry nahrál řadu starých dělnických a hornických písní, však jsme je už v Tónech připomínali.
Jak jsme už řekli, Mirek byl multiinstrumentalista, a byl taky muzikantem multižánrovým, spolupracoval s cimbálovou muzikou Technik Jana Rokyty, posléze se naučil sám hrát na cimbál a vytvořil vlastní skupinu Čarda. Dochovalo se pár snímků.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.